یک کارشناس سیاسی تصریح کرد که انگلیس مدارس و حوزه‌های دینی بسیاری در پاکستان به‌منظور صدور فتوا‌های فرمایشی برای ایجاد اختلاف در منطقه تأسیس کرده است.
کد خبر: ۸۱۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 01 February 2020

به گزارش تابناک سمنان: قاری عبدالرحمان نورزای  تصریح کرد: «پاسخ به اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی نه‌تن‌ها بر ایران بلکه بر تمام ملل اسلامی واجب است. جا داشت که تمام ملل اسلامی یکپارچه و متحد به آمریکا ضربه می‌زدند تا نام و نشان آمریکا از روی زمین محو و نابود می‌شد. اما متأسفانه برخی مراجع قدرت در کشور‌های اسلامی سرسپردگان آمریکا و سرگرم جاسوسی و خدمت به واشنگتن هستند. متأسفانه شمار بسیاری از کشور‌های اسلامی برخلاف عقاید و اصول اسلامی با کاخ سفید نرد عشق می‌بازند. اما در این میان ایران با جرئت و شهامت به ابرقدرت جهان که کشور‌ها از آن بیم و هراس دارند و شبانه‌روز کمر به خدمت آن بسته‌اند، پاسخ دندان‌شکنی داد تا هیچ‌وقت دیگر جرئت نکند که چنین خبطی را در حق ایران تکرار کند.»

او با یادآوری اینکه انگلیسی‌ها، مدارس و حوزه‌های دینی بسیاری را ایجاد کرده‌اند تا اهداف آن‌ها را پیش ببرند، گفت: «به همین دلیل، حمایت یکپارچه‌ای از سوی امت اسلامی، از جمهوری اسلامی ایران در برابر آمریکا صورت نمی‌گیرد. همان‌طور که می‌دانیم آمریکا و انگلیس با استفاده از همین مدارس دینی، فتوای جنگ در افغانستان را صادر کردند تا با ایجاد جنگ و فتنه حضور خود در این کشور را توجیه کنند، اما در مقابل آن جز آتش جنگ و ویرانی چیزی عاید ملت مظلوم افغانستان نشد.»

نورزای اضافه کرد: «در کشمیر مسلمان‌ها تحت ظلم و ستم قرار گرفته‌اند، اما همان کسانی که فتوا‌های فرمایشی برای اهداف آمریکا و انگلیس صادر می‌کنند، در این مورد سکوت اختیار کرده‌اند. آن عده از کشور‌های اسلامی که با جمهوری اسلامی مخالف هستند، در واقع حامی قدرت‌های شیطانی بوده و ملت‌های مسلمان هرگز به آن‌ها اعتماد نخواهند کرد. چراکه با سرنگونی امریکا، آن‌ها نیز به ورطه سرنگونی سقوط خواهند کرد. آن‌هایی هم که با عناوین مختلف به ایجاد نفرت در بین مسلمانان پرداخته و به بهانه اختلاف مذهبی، دست به حملات تروریستی می‌زنند، جز روسیاهی و ناکامی سرنوشت دیگری نخواهند داشت.»

دوستی برخی کشور‌های اسلامی با دلار‌های آمریکا

خطیب مسجد جامع «سفیر» در کویته پاکستان در ادامه افزود: «ایران تصمیم نهایی را در مسیر خود گرفته و در برابر آمریکا نیز ایستاده است. اما کشور‌های اسلامی دیگری که در حمایت آمریکا به سر می‌برند، باید شرمنده باشند که از عقاید و فرمایشات پیامبر اعظم (ص) فاصله گرفتند و در عوض دلار با آمریکا دوست شدند و بر اثر این دوستی احکام خدا و پیامبر (ص) را به دست فراموشی سپرده‌اند. آنچه باید اتفاق می‌افتاد، حمله متحدانه تمام امت اسلامی به آمریکا بود تا آن را وادار به خروج نیرو‌های نظامی‌اش از منطقه می‌کرد و تمام منطقه از حضور نحس آمریکا نجات می‌یافت.»

کارشناس امور منطقه و رادیو پشتوی معاونت برون‌مرزی صداوسیما با اشاره به اینکه مسئول تمام دشمنی و تنش‌هایی که در بین کشور‌های اسلامی منطقه وجود دارد و نیز اختلافات مذهبی که دامن زده می‌شوند، حکمرانان کشور‌های اسلامی هستند، گفت: «آن‌ها سرسپردگان آمریکا هستند و علیه منافع ملی و اسلامی در اجرای توطئه‌ها، به آمریکا یاری می‌رسانند و در برابر این تبانی کشور خود را بر باد می‌دهند. من دیگر نمی‌توانم چیزی بگویم تنها می‌گویم که خدا آمریکا و متحدانش را لعنت کند.»

این عالم اهل سنت افزود: «من با بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه اخیر ایشان کاملاً موافقم. سخنان ایشان در راستای حفظ وحدت کشور‌های منطقه در برابر استکبار جهانی، نشان‌دهنده جرئت و شجاعت جمهوری اسلامی ایران است. اگر ما نگاهی به مقاومت پیامبر اسلام (ص) در برابر کفار در شعب ابوطالب داشته باشیم، خواهیم دید که ایران در حال حاضر بر اساس اصول اسلامی و سیره پیامبر عظیم الشان اسلام عمل می‌کند. امروز نیز مقام معظم رهبری ایران که در برابر ظلم و ستم آمریکا ایستادگی و مقاومت به خرج می‌دهند، در واقع از پیامبر اسلام (ص) پیروی می‌کنند.»

راه رهبر انقلاب اسلامی ایران، همان راه پیامبر اعظم (ص) است

نورزای در ادامه اظهار کرد: «ما سنت پیامبر اسلام (ص) را داریم. سنت کربلا را از امام حسین (ع) داریم. ما از کسی ترسی نداریم. زیرا قرآن به ما می‌گوید که از کفار هراسی به دل راه ندهید و اگر ایمان دارید از خدا هراس داشته باشید؛ بنابراین راهی را که رهبری در پیش‌گرفته است، بر اساس سیره نبوی بوده و راه حقیقی اسلام است.»

این کارشناس سیاسی تأکید کرد: «موضوع این است که مسلمانان جهان، در چارچوب موازین سیاسی و اسلامی جهان، با نادیده گرفتن خدا و پیامبر (ص) به خواب غفلت فرو رفته‌اند و علیه انقلاب اسلامی، حامی و پشتیبان کفار شده‌اند.»

وی در پایان گفت: «راه و پیام مقام معظم رهبری، راه حق و پیام حق است که مسلمانان جهان باید از آن پیروی و حمایت کنند. خداوند به ما و ملت ایران توفیق دهد تا در این راه استقامت به خرج دهیم.»

منبع: آنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار