دبیر ستاد ازدواج دانشجویی گفت: پژوهش های انجام شده در حوزه ازدواج های دانشجویی نشان می دهد میزان ثبات و پایداری زندگی مشترک در این ازدواج ها، چند برابر بالاتر از سطح جامعه است.  
کد خبر: ۸۱۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۱ 01 February 2020

به گزارش تابناک رضوی، مهدی غلامی مقدم، دبیر ستاد ازدواج دانشجویی، امشب در مراسم افتتاحیه دهمین کاروان بیست وسومین دوره مراسم ازدواج دانشجویی در حرم مطهر رضوی، حضور زوج های دانشجو در آغاز زندگی مشترکشان در جوار حرم رضوی را فرصتی مغتنم و همراه با برکات معنوی دانست و به آنان توصیه کرد از فرصت سه روزه‌‌ حضور در طرح همسفر تا بهشت و برنامه های فرهنگی-آموزشی پیش بینی شده در آن نهایت بهره مندی را داشته باشند.

وی در ادامه به فعالیت های پژوهشی ستاد ازدواج دانشجویی در سال های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: بررسی وضعیت پایداری ازدواج های دانشجویی از سال 86 تا 96 نشان می دهد میزان پایداری این ازدواج ها چند برابر بیش از سایر اقشار جامعه بوده و دچار آسیب های کمتری شده اند.

 

غلامی مقدم با بیان اینکه عواملی مختلفی در حصول این نتایج تاثیرگذار بوده است، افزود: بدون تردید ارائه آموزش های قبل و پس از ازدواج که با هدف ارتقاء سطح آگاهی دانشجویان در حوزه ازدواج و خانواده صورت می گیرد، یکی از فاکتورهای موثر در کسب این نتایج محسوب می شود.

 

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی همچنین با اشاره به لزوم تقویت انگیزه‌ جوانان نسبت به ازدواج و کمک به آنان در این فرآیند، خطاب به زوج های دانشجوی حاضر در مراسم تاکید کرد: حال که در بهترین زمان از زندگی خود موفق به تشکیل زندگی شده اید،  به شکرانه این نعمت بزرگ تلاش کنید با واسطه گری و کمک به همسالان خود، جوانان بیشتری را به ازدواج و تشکیل زندگی مشترک دعوت کنید.

 

گفتنی است بیست وسومین دوره مراسم ازدواج دانشجویی(طرح ملی همسفرتابهشت) از دی تا اسفندماه جاری در مشهد مقدس برگزار می شود. زوج های دانشجوی واجد شرایط می توانند تا 15بهمن ماه از طریق سایت اینترنتی ezdevaj.nahad.ir یا مراجعه حضوری به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها یا امور فرهنگی دانشگاه ها برای شرکت در این مراسم ثبت نام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار