مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: مادران امروز می توانند با بیان فداکاری های و نقش ولایت مداری حضرت زهرا(س) جایگاه و پیوندی برای دختران و حضرت فاطمه زهرا(س) ایجاد کنند و سبب الگو گیری آنان از بانوی بزرگ اسلام شوند.
کد خبر: ۸۱۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷ 28 January 2020


به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام صفرقربانپور در همایش مادرانه در که در حسینیه عاشقان ثارالله اراک برگزار شد افزود: این همایش با عنایت به رویکرد ایام فاطمیه (س) همزمان با ایام شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی برگزار شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: همایش مادرانه با سه هدف اصلی پیوند و برقراری ارتباط بین مادران و زنان امروز، تجلیل و هم پیمانی از خانواده شهدای مدافع حرم و تبیین نقش و سیره حضرت فاطمه زهرا(س) برای جامعه امروز برگزار می شود.
وی یاد آورشد: نقش آفرینی زنان در نهضت انقلاب اسلامی و جایگاه رسالت امروز که می‌تواند در جایگاه مادرانه مباحث اخلاقی و سیاسی را محقق کنند و پیوند بین نسل جوان و صدر اسلام برقرار کنند.
حجت الاسلام قربانپور گفت: برای آنکه یک زن در شرایطی فعلی نقش سیاسی اش را در جامعه ایفا کند چه باید بکند و امروز وظیفه اش در قبال استکبار جهانی و مقام معظم رهبری با بهره مندی از سجایای اخلاقی حضرت زهرا سیره و زندگی حضرت فاطمه (س) چیست در این همایش تبیین می شود.
وی اضافه کرد: حضرت زهرا (س) افضل زنان عالم و الگو از دیدگاه خداوند، پیامبران و ائمه طاهرین هستند وجایگاه ایشان بسیار بالا بوده و هرکسی برای رسیدن به سعادت و حرکت در مسیر کمال باید از ایشان الگو گیری و در رفتار و کردار حتی زندگی فردی و اجتماعی از حضرت فاطمه زهرا (س) درس گرفته و به آن‌ها عمل کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: محور هر خانواده مادر خانه است. مادر به عنوان هسته مرکزی و تشکیل دهنده خانه نقشی مهم و تاثیر گذار بر تک تک اعضای خانواده دارد لذا باید در جامعه از ارزش و جایگاه بالایی برخوردار باشد.
وی افزود: این تاکید و نظر پیامبر اکرم (ص) به خصوص پیرامون خانواده نبوت و عترت که هسته اصلی آن حضرت «فاطمه زهرا (س)» بودند مورد تاکید قرار داشت.

وی با بیان اینکه خانواده مبنای جامعه انسانی است و می‌توان گفت سعادت یا شقاوت یک جامعه به وجود مادران بستگی دارد ادامه داد:‌ حضرت فاطمه زهرا (س) هم مانند دیگر زنان نقش مادر و همسر را در خانواده داشتند و همواره آرامش و محبت را به اعضای خانواده هدیه می‌دادند بنابراین زنانی که همواره به دنبال رستگاری خود و خانواده هستند، حضرت فاطمه زهرا (س) را اسوه خود قرار می‌دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار