مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) مشهد:
مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) مشهد گفت: زندگی حضرت فاطمه(س) برای همه مردان و زنان الگو هستند و اگر کسی از راه ایشان منحرف شود و راه دیگران را در پیش گیرد، خسران دیده و منحرف شده است.  
کد خبر: ۸۱۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱ 28 January 2020

به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام حسین رجایی‌خراسانی در گردهمایی ائمه جماعات حاشیه شهر مشهد وضعیت امروز جمهوری اسلامی ایران را مانند صدر اسلام بیان کرد و اظهار داشت: هماهنگونه که در زمان پیامبر اکرم(ص) مسلمانان در فشار و مواجهه با جنگ بودند امروز کشور ما چنین است.

وی به استقامت و پایمردی جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان اسلام اشاره کرد افزود: ملت ما روی پای خود ایستاده و به مسلمانان جهان استقامت و روی پای خود ایستادن و نه شرقی و غربی را می آموزد، امروز دشمن ما را تحت فشار قرار داده است که تسلیم شویم، اما هرگز تسلیم نخواهیم شد و رهبر انقلاب نیز به جایی که خم به ابرو بیاورد، به دشمن سیلی می‌زند. 

عضو اتاق تبلیغ خراسان پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را الگویی برای همه انسان‌ها برشمرد و گفت: امروز زندگی پیامبر اکرم(ص) و حضرت فاطمه(س) برای همه مردان و زنان الگو هستند و اگر کسی از راه ایشان منحرف شود و راه دیگران را در پیش گیرد، خسران دیده و منحرف شده است.  

رجایی‌خراسانی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) عفت، عصمت، پاکدامنی و حجاب را در ۹ سال در خانه پدر آموخت و ۹ سال در خانه شوهر عفت، خانه‌داری، بچه‌داری، غناعت و احترام به شوهر را  به همه بانوان آموختند و آن قدر به پدر خود محبت کردند که مادر پدر شدند.

وی تاکید کرد: اگر دختران و بانوان ما بخواهند درس پاکی و عفت یاد بگیرند، زندگی حضرت فاطمه(س) بهترین درس است که پیامبر(ص) این قدر به این دختر افتخار می‌کند.

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) مشهد به جنبه انفاق حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: حضرت زهرا(س) در شب عروسی پیراهن عروسی خود را به زن فقیر بخشید و روز بعد که پیامبر اکرم(ص) به ایشان می‌فرماید «پیراهن کهنه خود را به فقیر می‌دادی» گفت «من آن چه را بیشتر دوست دارم، در راه خدا دادم» حال اگر جامعه ما بخواهد الگو داشته باشد به زندگی این حضرت توجه کند.

رجایی‌خراسانی با تاکید بر قناعت در زندگی در شرایط کنونی جامعه با توجه به سیره حضرت فاطمه(س)، گفت: این همه تجمل و دنبال زینت بودن و تقلید از دیگران زندگی‌ها را متلاشی کرده است، امروز که جامعه ما در محاصره اقتصادی دشمن است، مردم نباید در لباس، خوراک و موکب خود اسراف کنند.

وی ساده زیستی را از ویژگی های حضرت فاطمه(س) و حضرت خدیجه(س)عنوان کرد و افزود: این دو بزرگوار می‌توانستند زندگی با تجملی داشته باشند چنانچه که ۸۰ هزار شتر سرمایه تجاری حضرت خدیجه(س) قبل از ازدواج با پیامبر اکرم(ص) بود و همه این‌ها را در راه خدا داد و آنان را به محرومان اهدا کرد.

رجایی‌خراسانی خطاب به ائمه جماعات مساجد حاشیه شهر مشهد، بیان کرد: حاشیه شهر افرادی مستضعف بوده و شما با این‌ها زندگی می‌کنید و این ارزشمند است، شما هدایت جامعه را برعهده دارید و اگر حتی در محافل کوچک بتوانید معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را برساند، مورد عنایت ائمه اطهار(ع) هستید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار