مشاور امور بین‌الملل و توافق‌های تجاری سازمان توسعه تجارت گفت: مذاکرات تجارت آزاد بین کشور ما با اتحادیه اقتصادی اروسیا از سال آتی آغاز و درنتیجه تعرفه اغلب کالاهای مشمول این نوع تجارت، صفر می‌شود.
کد خبر: ۸۱۸۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳ 27 January 2020

میرهادی سیدی در کارگروه توسعه صادرات اصفهان که با موضوع "تجارت با اوراسیا" در استانداری برگزار شد، افزود:، گفت: لازم است از هم‌اکنون بخش‌ خصوصی، تجار و تولیدکنندگان کشور ما، خود را برای ورود به این فضای رقابتی آماده کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: این اتحادیه با داشتن ۱۸۳ میلیون نفر جمعیت دارای بازار بزرگ، پولدار و ظرفیت بسیار برای واردات و صادرات است.

سیدی با اشاره به اهمیت و تاثیر توافقنامه تجارت ترجیحی ایران و اتحادیه اوراسیا در وضعیت اقتصادی کشور گفت: این توافقنامه، حواشی پربرکتی برای کشورمان به‌همراه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: اوراسیا ترکیبی از بازار سنتی به نسبت پایین مانند قزاقستان و قرقیزستان و بازار پیشرفته و مطلوب مثل روسیه بوده بطوریکه ۷۰ درصد اوراسیا به لحاظ وزن اقتصادی، سیاسی و وارداتی وابسته به روسیه است.

مشاور امور بین‌الملل و توافق‌های تجاری سازمان توسعه تجارت افزود: با توجه به‌اینکه اعضای این اتحادیه، قرابت‌هایی سیاسی با کشورمان دارند این فرصت بهانه خوبی برای رونق‌بخشی به وضعیت اقتصادی و تجاری ماست.

وی با بیان‌اینکه باید شرایط حضور تاجران و شرکت‌های فعال خود در زمینه صادرات به این اتحادیه را فراهم کنیم، گفت: باید به‌جای ورود کالا از کشورهای دیگر، نیازهای خود را از این اتحادیه وارد کنیم زیرا این منطقه برای صادرات بازار پرظرفیتی محسوب می‌شود.

سیدی همچنین با اشاره به وجود برخی ملاحظات برای تجار و فعالان اقتصادی گفت: باید برای کار به این بازار نگاه بلندمدت داشته باشیم و نیازهای کشور به جای مبادی دیگر از اوراسیا وارد و تشکل‌های صادراتی برای حضور پایدار در این اتحادیه ایجاد شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار