حمیدرضا حسنی خبرداد؛
به گزارش تابناک سمنان: حمیدرضا حسنی رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود بابیان اینکه این شهرستان می‌تواند به عنوان مقصدی برای گردشگری باشد، گفت: کلاته خیج شاهرود به عنوان شهر صنایع دستی ثبت ملی می‌شود.
کد خبر: ۸۱۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ 27 January 2020

تصویر مرتبط

رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود صبح دوشنبه در جلسه کمیته اطلاع‌رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی خدمات سفر شاهرود به میزبانی اداره میراث فرهنگی این شهر بابیان اینکه در این کمیته نیروی انتظامی، هلال احمر، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، مسئولان روابط عمومی شهرداری‌ها، فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها عضو هستند، ابراز داشت: راهنمایی مسافران در خصوص خلاقیت و نوآوری می‌بایست توسط اعضای این کمیته‌ها ارائه شود تا سطح ماندگاری مسافران طی ایام پیک نوروز افزایش یابد.


وی بابیان اینکه مسافران می‌بایست از کمپ الغدیر به سمت مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی هدایت شوند، ابراز داشت: به عنوان مثال اوقاف می‌تواند از زائرسرای دهملا اطلاع‌رسانی را انجام دهد و همچنین در ورودی شهرها شهرداری‌ها برای این مهم تلاش کنند.

حمیدرضا حسنی بابیان اینکه سال گذشته بیشترین بازدید از نمایشگاه نوروزی الغدیر شاهرود صورت گرفت که آمار از یک هزار نفر فراتر رفت، افزود: با توجه به اینکه بخشی از این اطلاع‌رسانی بر عهده میراث است انتظار می‌رود کمیته‌های عضو این ستاد دارای طرح و برنامه باشند تا با هم‌اندیشی و هم‌افزایی در خصوص مسافران نوروزی بتوان طرح نو و خلاقانه ارائه کرد.

حسنی بابیان اینکه معرفی آداب‌ورسوم به فرهنگ بالای این شهرستان و جذب مسافران کمک می‌کند، در ادامه تصریح کرد: در این خصوص می‌توان از گروه‌های فرهنگی هنری استفاده کرد تا در شاهرود و بسطام اجرا داشته باشند و قطعاً این مهم به ماندگاری مسافران در شهر کمک می‌کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود بابیان اینکه معرفی شهر کلاته خیج به عنوان شهر صنایع‌دستی ثبت ملی می‌شود، افزود: یک هزار بافنده در این شهر فعالیت می‌کنند که معرفی کلاته خیج به عنوان شهر صنایع‌دستی می‌تواند به ظرفیت گردشگری شاهرود افزون کرده و باعث جذب مسافران شود.

وی بابیان اینکه طبق دستور فرمانداری همه شهرداری‌های شاهرود می‌بایست برای نوروز فعال و در آمادگی ۱۰۰ درصدی باشند، ابراز داشت: ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی مجاز و ۷۰۰ تخت هتلی در شاهرود وجود دارد که این ظرفیت‌ها می‌تواند در ماندگاری مسافران اثرگذار باشد.

علیرضا شاهینی رئیس پلیس پیشگیری شاهرود نیز در این نشست بابیان اینکه طی ایام عید تأمین امنیت و راهنمایی لازم به مسافران دو کار خطیر و بر عهده ناجا است، ابراز داشت: زمانی می‌توانیم در این راه مؤثر عمل کنیم که سایر نهادها، ارگان‌ها و دستگاه‌ها نیز همکاری لازم را داشته باشند.

وی بابیان اینکه وجود افرادی که سوئیت‌های غیرمجاز به مسافران کرایه می‌دهند معضلی برای شهر است، افزود: در این خصوص از میراث انتظار می‌رود تا سرکشی، سامان‌دهی و نظارت بر این خانه مسافران را طی این ایام افزایش دهد و همچنین لیست این خانه‌ها نیز در اختیار نیروی انتظامی قرار گیرد.

علیرضا شاهینی بابیان اینکه طبق روال سال گذشته کانکس پلیس در ورودی و خروجی شهر نصب می‌شود، تصریح کرد: نیروی انتظامی به عنوان ویترین راهنمایی مسافران می‌بایست از حیث داشتن لیست مراکز اسکان، صنوف کشیک، مراکز دیدنی و جاذبه‌های شهرستان غنی و تجهیز شود.

امیر عرب اسماعیلی معاون شهردار شاهرود نیز در این نشست بابیان اینکه سه کمیته استقبال از دهه فجر، بهار طبیعت و بحران و مقابله با حوادث غیر طبیعی در این شهرداری تشکیل‌شده است، ابراز داشت: نصب سه بیلبورد ۹۰ متری در شهر برای معرفی شاهرود و اجرای مراسم در پارک‌ها و میادین طی ایام عید و همچنین اتوبوس گردشگری پیش‌بینی‌شده است.

عرب اسماعیلی بابیان اینکه تلاش شد تا نوروز ۹۹ را در شاهرود متفاوت‌تر ببینیم، تصریح کرد: در مجموع نتیجه عمل همه شهرداری‌های شاهرود به نفع شهرستان خواهد بود و تلاش می‌شود تا با رفع نواقص برنامه‌های بهتری اجرا شود.

وی همچنین بابیان اینکه تلاش میراث فرهنگی برای معرفی شاهرود به عنوان مقصد گردشگری شایان تقدیر است، افزود: تنها شاید برودت هوا قدری کار را سخت کند که با همه توان در خدمت ستاد تسهیل خدمات سفر خواهیم بود تا این مهم به معنای واقعی خود در شاهرود به وقوع بپیوندد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار