مدیرکل نهاد کتابخانه های استان البرز:
هراتی با اشاره به اهمیت شاخصه ارزیابی طرح ملی فهما در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: همراه کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز در قالب شاخص ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در طرح ملی « فهما» هستیم.
کد خبر: ۸۱۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ 27 January 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ احمدعلی هراتی در خصوص اجرای طرح ملی فهما به عنوان یکی از رویدادهای مهم فرهنگی گفت: نهاد کتابخانه عمومی استان البرز آماده همراهی کامل برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در قالب مشارکت با کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان البرز با اشاره به اهمیت شاخصه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به عنوان یکی از ارکان ارزیابی فعالیت کانون های مساجد در طرح فهما افزود: اجرای طرح شنبه های با کتاب، تبدیل کتابخانه های باز به مخزن دار، همچنین درخواست کتابخانه های مخزن دار جدید و ثبت آن ها از جمله محورهای شاخصه ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

 وی با اعلام این خبر که 2 کتابخانه با محوریت مسجد در اسفندماه سال جاری افتتاح می شود تصریح کرد: کتابخانه مسجد روستای لشکرآباد که جمعیتی بالغ بر 10 هزار نفر دارد همچنین کتابخانه مخزن دار مسجد المهدی(ع) فردیس از جمله کتابخانه هایی هستند که با همراه مسجد و نهاد کتابخانه های عمومی استان البرز راه اندازی می شوند.

هراتی توضیح داد: در جریان اجرای طرح فهما، نهاد کتابخانه های عمومی استان البرز این امکان و ظرفیت را دارد تا با قبول «حق انتفاع»، امکان تجهیز کتابخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد را در قالب میز، نیروی انسانی، کتابخانه، کتاب، اینترنت و ... فراهم سازد.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان البرز در ادامه رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان البرز را منشاء برکات فرهنگی و تحولات اساسی خواند و توضیح داد: در مسیر ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخانه همواره رهنمودهای آیت الله حسینی همدانی مورد نظر و توجه است و جای آن دارد در این مجال گفت و گو از اهتمامی صورت گرفته در این خصوص قدردانی شود.

در پایان هراتی تصریح کرد: خوانش کتاب، قصه گویی و بسیاری از راهکارهای موثر در ترویج فرهنگ کتابخوانی از جمله راهبردهایی است که نهادکتابخانه های عمومی استان البرز در خصوص آن آماده همراهی با کتابخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد سطح استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار