مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: جای امیدواری وجود دارد که برخی داوطلبان اصلاح طلب رد صلاحیت شده نمایندگی مجلس در این استان تایید صلاحیت شوند چون بحث سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا مطرح نیست بلکه محتوای پرونده این افراد در هیات نظارت موضوعیت دارد.
کد خبر: ۸۱۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۶ 27 January 2020

به گزارش تابناک رضوی، کمال سرویها روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ان شاءالله از پرونده‌ها رفع اثر شود و آنان تایید صلاحیت شوند و البته اگر رفع اثر نشوند همان رای قبلی برای آنان باقی می‌ماند.

 

وی ادامه داد: تایید مجدد صلاحیتها در هیات مرکزی تهران بررسی می‌شود و ما در این دوره فقط اسنادی را از نامزدهای رد صلاحیت شده دریافت کرده‌ایم تا آنها برای ارسال مدارک به تهران دچار زحمت نشوند ما فقط مدارک را تحویل می گیریم و از طریق سیستم به هیات مرکزی نظارت در تهران ارسال می‌کنیم.

 

مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: بعضی داوطلبان آمده‌اند و گفته‌اند برخی مدارک و مستنداتی که قبلا داده‌ایم کامل نبوده و مثلا چند برگه را به مدارکشان اضافه می کنند و ما آنها را ارسال می‌کنیم و اگر نه بررسی‌ها در اختیار هیات مرکزی تهران است.

 

سرویها در پاسخ به این سوال که آیا می توان برآوردی از شمار تایید صلاحیتهای احتمالی در بررسی اعتراضات داوطلبان رد صلاحیت شده ارائه داد گفت: نمی‌توان عددی اعلام کرد چون این موضوع در اختیار هیات نظارت استان نیست اما در صورت اعلام، نتایج بررسی‌ها در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

 

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی از مجموع هزار و ۵۴  داوطلب نامزدی نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان ۴۷ درصد معادل ۴۹۷ نفر از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند. ۲۷۳ نفر معادل ۲۶ درصد از این افراد رد صلاحیت شده و همچنین صلاحیت ۲۸۴ داوطلب نیز از سوی شورای نگهبان احراز نشده است.

 

همچنین از مجموع ۵۱۴ داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات نیز ۲۶۰ نفر تایید صلاحیت و ۱۱۶ داوطلب نیز رد صلاحیت شدند، شورای نگهبان صلاحیت ۱۳۸ داوطلب در این حوزه انتخابیه را احراز نکرده است.

 

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.

 

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد.

 

حوزه مشهد و کلات با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.

 

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه آینده به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار