نماینده ولی فقیه در دانشگاه فردوسی خطاب به همسران:
حجت الاسلام حسینی مطلق گفت: استفاده آشکار و مستمر از عبارات محبت آمیز که فضای عاطفي بین زوجين را تقویت و ارتباط آنان را نزدیک‌تر می کند، یکی از رفتارهای تلطیف کننده فضای زندگی مشترک به ویژه در زمان بحران ها و چالش ها است. 
کد خبر: ۸۱۷۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ 25 January 2020

به گزارش تابناک رضوی، ویژه برنامه «فرصت عاشقی» ویژه زوج های دانشجوی شرکت کننده در نهمین کاروان بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی، امشب در حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

در این مراسم، حجت الاسلام سیدمهدی حسينی مطلق، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد، ضمن قرائت پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به زوج های دانشجو، به برخی عوامل استحکام بخش زندگی مشترک اشاره‌ کرد و گفت: زندگی مشترک همواره با فراز و نشیب ها و تلخ و شیرینی هایی همراه است که از همان دوران عقد آغاز می شود و این یک اتفاق معمول و قابل پیش بینی است اما آنچه در این‌ بین مهم است برخورد و عملکرد زوجين در این شرایط است.

وی افزود: به کارگیری جملاتی مانند «دوستت دارم»، «به تو عشق می‌ورزم» و عباراتی از این قبیل که فضای عاطفي بین زوجين را تقویت و ارتباط آنان را نزدیک‌تر می کند، یکی از رفتارهای تلطیف کننده فضای زندگی مشترک به ویژه در چالش ها و مشکلات است. 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه فردوسی، ضرورت‌ احترام متقابل زوجين و کنکاش نکردن آنان در گذشته یکدیگر را نیز یادآور شد و تصریح کرد: زمان پرس و جو و تحقیق در خصوص گذشته همسر، مربوط به قبل از ازدواج است و پس از ازدواج مطلقاً نباید چنین رفتارهایی از زوجین سر بزند زیرا در زندگی هر فرد نکات ریزی وجود دارد که ممکن است زندگی مشترک را به چالش بکشد.

گفتنی است بیست و سومین دوره مراسم ازدواج دانشجویی(طرح ملی همسفر تابهشت) از دی تا اسفندماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می شود. علاقمندان می توانند تا نیمه بهمن ماه از طریق سایت اینترنتی ezdevaj.nahad.ir یا مراجعه حضوری به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها یا امور فرهنگی برای شرکت در این مراسم ثبت نام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار