ویروس حاد تنفسی کرونا در چین همچنان به پیش می‌رود و قربانی می‌گیرد و شهرهای مختلف در این کشور به حالت نیمه تعطیل در آمده اند.
کد خبر: ۸۱۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ 25 January 2020
 

تعداد قربانیان ویروس مهلک تنفسی «کرونا» در چین به ۴۱ نفر افزایش یافت.

به گزارش رویترز، تاکنون ۴۱ نفر در چین بر اثر بیماری حاد تنفسی کرونا جان خود را از دست داده و بیش از ۱۳۰۰ نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده اند.

آمار رسمی قربانیان ویروس کرونا صبح امروز شنبه، ۵ بهمن، به ۴۱ نفر رسید؛ یکی از قربانیان موج تلفات جدید، پزشکی است که در خط مقدم مبارزه با این بیماری در شهر «ووهان» مشغول فعالیت بود.

شبکه تلویزیونی جهانی چین با انتشار خبر درگذشت یک پزشک مذکور نوشت: «لیانگ وو دونگ ۶۲ ساله در بیمارستان شهر ووهان، جایی که برای نخستین بار این ویروس شناسایی شد و اکنون در قرنطینه قرار دارد، درگذشت.»

کمیسیون بهداشت ملی چین امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «تاکنون ۱۲۸۷ مورد ابتلا به ویروس کرونا در چین ثبت شده است.»

این ویروس در کشورهای «تایلند»، «سنگاپور»، «ژاپن»، «مالزی»، «کره جنوبی»، «تایوان»، «نپال»، «فرانسه»، «آمریکا» و «استرالیا» نیز مشاهده شده است.

پس از کشورهای فرانسه و استرالیا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا روز جمعه اعلام کرد، ۲ مورد ابتلا به این ویروس تایید شده و ۶۳ نفر دیگر تحت بررسی قرار دارند.

ووهان، قطب حمل و نقل چین با جمعیتی بالغ بر ۱۱ میلیون نفر تقریبا فلج شده است. تمامی پروازهای فرودگاه این شهر لغو شده و پلیس جاده‌های اصلی منتهی به شهر را مسدود کرده است. محدودیت‌های مشابهی در بیش از ۱۰ شهر نزدیک به ووهان اعمال شده است. بخش پزشکی ارتش چین نیز ۴۵۰ نیرو را برای مقابله با این ویروس به حالت آماده باش درآورده است.

تجهیزات پزشکی و دارو در ووهان با توجه به محدودیت‌های ترددی کاهش یافته و بیمارستان‌ها مملو از بیمار است. رسانه‌های دولتی اعلام کردند که این شهر تا دوشنبه بیمارستانی هزار تختخوابی خواهد ساخت.

مقامات استان «هوبی» چین اعلام کردند تا امروز ۶۵۸ نفر به این ویروس مبتلا شده اند که ۵۷ نفر از آنان در شرایطی بحرانی به سر می‌برند.

اقدامات پیشگیرانه زیادی در فرودگاه‌های کشورهای مختلف در حال انجام است. مقامات پزشکی کشورها در مورد شیوع گسترده این بیماری با توجه به ورود و خروج صدها میلیون چینی داخل و خارج کشور در آستانه سال نو چینی ابراز نگرانی کرده اند.

بخشی از دیوار بزرگ چین برای مقابله با شیوع این بیماری از امروز بسته می‌شود. معبد «لاما» در پکن مانند سایر معابد و شهر ممنوعه از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری در این کشور بسته شده‎اند. «شانگهای» و «هوبی» از دیگر مناطق چین هستند که با تعطیلی گسترده‌ای مواجه شده اند.

انتقال این بیماری با منشا حیوانی مانند آنفلوآنزا بوده و از شهر ووهان در مرکز چین، آغاز شده است. ناشناخته بودن این ویروس سبب شده تا نگرانی در مورد آن همچنان وجود داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار