رئیس دفتر رئیس جمهور اعلام کرد: مهندسی انتخابات که نتیجه آن انتخاب گروه خاصی باشد، انتخاب همه ملت ایران نیست
کد خبر: ۸۱۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷ 23 January 2020

تابناک / محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری، در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران ر مورد انتقاداتی پیرامون نحوه احراز صلاحیت‌ها گفت: اگر رد صلاحیت‌ها بر اساس قانون باشد و کسی که تخلف کرده است، رد صلاحیت شود، دولت به هیچ‌وجه نسبت به این رد صلاحیت‌ها مطلبی ندارد اما گزارش‌هایی که ما از نمایندگان مجلس و برخی نامزدها دریافت کرده‌ایم، این‌گونه نیست. به طور مثال، عده‌ای رفتند و با شورای نگهبان صحبت کرده‌اند و به آنها گفته شد که «شما از برجام و دولت حمایت کرده‌اید، به همین دلیل رد صلاحیت شده‌اید».

 

واعظی ادامه داد: این به معنای مخالفت با تفکر و اندیشه است و ۲۴ میلیون نفر به این اندیشه رأی داده‌اند. آیا برجام باید تبدیل به نقطه ضعف برای ردصلاحیت شود؟ چنین گزارش‌هایی وجود دارد. به عنوان مثال، نماینده مردم رشت به این علت رد صلاحیت شده است؛ با خود ایشان صحبت کنید. نمی‌شود که همه ناحق باشند و فقط سخنگوی شورای نگهبان، حق باشد. تا الان هرکسی در هر جایی انتقاد کرده، ایشان جواب داده، حتی جواب آقای لاریجانی را هم داده است.

 

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: همواره دو تفکر در کشور وجود داشته است؛ یک تفکر که سردمدار آن مقام معظم رهبری بوده‌اند. ایشان همواره به دنبال برگزاری پرشور انتخابات با مشارکت حداکثری مردم بوده‌اند اما تفکر دیگری نیز وجود دارد که می‌گوید «مهم نیست چند درصد مردم در انتخابات شرکت می‌کنند بلکه مهم این است که نتیجه انتخابات چه باشد. وی در این زمینه افزود: مهندسی انتخابات که نتیجه آن انتخاب گروه خاصی باشد، انتخاب همه ملت ایران نیست. صحبت دولت و آقای رئیس‌جمهور روشن است. ما باید انتخابات حداکثری و پرشور برگزار کنیم؛ این موضوع مشکلات داخلی و بین‌المللی ما را حل می‌کند. حضور گسترده مردم در انتخابات، بسیاری از توطئه‌ها را خنثی می‌کند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار