کسب یک مدال نقره و یک مدال برنز رقابت‌های آسیایی 2019 چین و 9 سال متوالی ایستادن روی یکی از سکوهای رقابت‌های لیگ برتر تنها بخشی از افتخارات تیم سپک تاکرای کرمانشاه است، تیمی که از حضور چهار ورزشکار ملی پوش و سرمربی تیم ملی سپک تاکرای ایران بهره می‌برد.
کد خبر: ۸۱۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 22 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،اما حالا تیم قدرتمند سپک تاکرای کرمانشاه در آستانه رقابت‌های لیگ برتر رشته کواد به دلیل عدم حمایت هیات از این تیم منحل شد و قرار است این تیم به نام استانی دیگر در این رقابت‌ها حضور پیدا کند.

رضا رستمی سرمربی تیم سپک تاکرای کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: بازیکنان تیم سپک تاکرای کرمانشاه از حدود 10ماه پیش تمرینات خود را برای حضور قدرتمند در رقابت‌های لیگ برتر رشته کواد شروع کردند و در این مدت علیرغم سختی‌هایی که پیش روی ما بود، تمرینات خود را بصورت منظم انجام دادیم.

وی تصریح کرد: تیم کرمانشاه هرساله در رقابت‌های لیگ برتر سپک تاکرا و رشته کواد صاحب مقام می‌شود و امسال نیز بنا داشتیم قهرمانی خود را در رقابت‌های کواد تکرار کنیم.

سرمربی تیم سپک تاکرای کرمانشاه اضافه کرد: مسابقات لیگ برتر رشته کواد طی روزهای شانزدهم تا هجدهم بهمن به میزبانی زنجان برگزار می‌شود و تیم کرمانشاه قرار بود در این رقابت‌ها حضور داشته باشد و بتواند سومین قهرمانی خود در این رقابت‌ها را بدست آورد.

وی تصریح کرد: برای اعزام به این رقابت‌ها از رئیس هیات کمک مالی خواستیم، اما آقای موسوی اجاق اعلام کرد که پولی نداریم تا تیم را حمایت کنیم.

رستمی بابیان اینکه تمام هزینه‌ای که برای حضور در این رقابت‌ها نیاز داریم کمتر از 10 میلیون تومان است، اعلام کرد: باتوجه به اینکه بازیکنان ما در ماه‌های گذشته زحمت زیادی برای حضور در این رقابت‌ها کشیده‌اند، برای همین به پیشنهاد یکی از استان‌های دیگر برای این استان در رقابت‌های لیگ برتر به میدان خواهیم رفت و تیم سپک تاکرای کرمانشاه به این استان منتقل می‌شود.

وی افزود: استانی که از این پس در رقابت‌های سپک تاکرا برای آن به میدان خواهیم رفت، چند برابر آنچه که توقع داشتیم، با بازیکنان قرارداد منعقد کرده و حمایت‌های لازم را از تیم ما خواهد داشت.

سرمربی تیم سپک تاکرای کرمانشاه اعلام کرد: هیچکدام از بازیکنان ما راضی به انحلال تیم در کرمانشاه و انتقال آن به یک استان دیگر نبودند، اما چاره‌ای برایشان باقی نمانده بود.

وی با انتفاد از کم لطفی‌ هیات انجمن‌های ورزشی به رشته سپک تاکرا، اضافه کرد: متاسفانه آقای موسوی اجاق تاکنون حتی یک بار هم سرتمرینات بازیکنان ما حاضر نشده تا برای آنها یک دلگرمی باشد، در مقابل اداره کل ورزش و جوانان حمایت‌های خوبی از ما داشتند.

دیگر به نام کرمانشاه به اردوهای تیم ملی هم نمی‌روم

مهرداد جعفری عضو تیم سپک تاکرای کرمانشاه هم در این باره به ایسنا گفت: انحلال تیم سپک تاکرای کرمانشاه یک تصمیم دسته جمعی از سوی بازیکنان و سرمربی است که پس از بی توجهی‌های رئیس هیات آن را اجرایی کردیم.

وی با تاکید بر اینکه ما در کرمانشاه نه یک تیم معمولی بلکه یک تیم ملی سپک تاکرا داریم، عنوان کرد: از سال 2013 تاکنون بازیکنان سپک تاکرای کرمانشاه پای ثابت تیم ملی در هر مسابقه‌ای بودند و تاکنون دوبار هم به عنوان نماینده ایران در رقابت‌های برون مرزی حضور پیدا کرده و روی سکو رفته‌ایم.

عضو تیم سپک تاکرای کرمانشاه تاکید کرد: امسال که به نمایندگی از ایران به رقابت‌های آسیایی چین اعزام شدیم، تنها تیمی بودیم که فقط با سه بازیکن و بدون ذخیره و پاسور وارد رقابت‌ها شدیم، اما با همین کمبود نفرات هم توانستیم یک مدال نقره و یک مدال برنز در هر دو رشته سپک تاکرا کسب کنیم.

جعفری تاکید کرد: بی‌توجهی و کم لطفی که رئیس هیات به تیم سپک تاکرا داشته، باعث شده تا دیگر بازیکنان نخواهند به نام کرمانشاه به رقابت‌های لیگ برتر که قطعا قهرمان آن هستیم، اعزام شوند و این را به فدراسیون هم گفته‌ایم.

این بازیکن ملی پوش سپک تاکرای کرمانشاه اضافه کرد: زمانی که به رئیس هیات استان اعلام کردیم که می‌خواهیم برای استانی دیگر به میدان برویم، تنها برای ما آرزوی موفقیت کردند.

وی افزود: حتی برای اردوهای تیم ملی هم دیگر به نام کرمانشاه به این اردوها نخواهم رفت و با نام استان دیگری می‌روم.

عضو تیم سپک تاکرای کرمانشاه اضافه کرد: دوازده سال است در کرمانشاه سپک تاکرا کار می‌کنیم و همیشه هم افتخار آفرین بوده‌‍ایم، اما هنوز یک بار رئیس هیات را سر تمرینات تیم ندیده‌ایم.

وی بابیان اینکه تیم سپک تاکرای کرمانشاه حتی سالنی هم برای تمرین ندارد، عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم تمریناتمان را انجام دهیم، هفته ای سه جلسه، از ساعت هشت شب و زمانی که مجموعه ورزشی کوثر برای بانوان تعطیل شده به این مجموعه می‌رویم و در سالن آنجا تمرین می‌کنیم.

20 کمیته دارم با چندرغاز بودجه

حجت الله موسوی اجاق رئیس هیات انجمن‌های ورزشی کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به انتقادات سرمربی و بازیکن تیم سپک تاکرا اظها رکرد: هیات انجمن‌های ورزشی نزدیک به 20 کمیته زیرمجموعه دارد با چندرغاز بودجه که جوابگوی تنها چند کمیته است.

وی تصریح کرد: در سنوات قبل چون از جاهای دیگر کمک می‌شد، می‌توانستیم تیم‌ها را اعزام کنیم، اما اکنون نمی‌توانیم.

رئیس هیات انجمن‌های ورزشی کرمانشاه اضافه کرد: هرکدام از کمیته‌هایی که زیرمجموعه ما هستند، خودشان در حد یک هیات هستند و باید به سمت جذب اسپانسر بروند و خودکفا شوند، کمااینکه درحال حاضر چند کمیته ما برای رقابت‌هایشان بخوبی اسپانسر جذب می‌کنند.

وی گفت: هیات نمی تواند به همه کمیته‌ها کمک کند، لذا باید تلاش کنند روی پای خودشان بایستند.

موسوی اجاق درخصوص حمایت‌هایی که اداره کل ورزش و جوانان از این تیم هم می‌کند، عنوان کرد: متاسفانه اداره کل برای اعزام این تیم به دو بازی برون مرزی نزدیک به 150 میلیون تومان به آنها کمک کرد، درحالی که اگر این بودجه را به هیات می‌داد می‌توانستیم به کمیته‌های دیگر هم کمک کنیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار