شهردار مشهد:
شهردار مشهد گفت: یکی از بخش‌هایی که در زمینه هوشمندسازی شهری بر آن تمرکز کرده‌ایم ایجاد زیرساخت‌های شهر هوشمند است.
کد خبر: ۸۱۶۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳ 22 January 2020

به گزارش تابناک رضوی، محمد رضا کلائی، در حاشیه افتتاح نهمین نمایشگاه شهر هوشمند افزود: در راستای هوشمندسازی، سرمایه‌گذاری‌های زیادی در ایجاد دیتاسنترها و سیستم‌های انتقال اطلاعات و همچنین حمایت از استارت‌آپ‌ها در مراکز نوآوری و کسب‌و‌کارهایی که می‌توانسته از این طریق شکل بگیرد انجام شده است.

در این مراسم که با حضور معاون فناوری و نوآوری اطلاعات وزیر ارتباطات، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری و استانی برگزار شد، شهردار مشهد با اشاره به اینکه در حوزه شهر هوشمند وضعیت شهر مشهد نسبت به سال گذشته بهتر شده است، در خصوص اقدامات انجام شده در این زمینه اظهار کرد: دو سال است که  شعار شهر هوشمند را در دستور کار خودمان قرار داده‌ایم و سعی کرده‌ایم در چند حوزه تمرکز داشته باشیم که این روزها نتایج بخشی از اقدامات در حوزه شهر هوشمند در حال آشکار شدن است.

وی افزود: ایجاد پلتفرم «شهر من» یکی دیگر از اقدامات انجام شده درحوزه شهر هوشمند است که سرویس‌های زیادی را می‌توان بر پایه آن به شهروندان ارائه کرد.

کلائی اضافه کرد: همچنین در کنار ایجاد زیرساخت‌ها و حمایت از کسب و کارهای نوآورانه، ایجاد زمینه برای ترویج شهر هوشمند و تشویق و ترغیب شهروندان برای استفاده از زیرساخت‌های فراهم شده مورد توجه قرار گرفته شده است.

وی ادامه داد: همراهی با سایر حوزه‌ها که در زمینه مدیریت یکپارچه با رویکرد شهر هوشمند فعالیت می‌کنند که نمونه‌هایش را در این مشاهده می‌کنیم از دیگر قدم‌های برداشته شده در مسیر تحقق شهر هوشمند است.

کلائی گفت: امیدواریم مجموعه این حرکت‌ها که به تدریج نتایج خود را نشان می‌دهد بتواند توسعه مشهد را در حوزه هوشمندسازی در پی داشته باشد.

شهردار مشهد در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص بودجه مشهد گفت: با تطبیق مواردی که شورای شهر برای در نظر گرفتن در بودجه سال آینده درخواست داشته است، بودجه 12700 میلیارد تومانی سال 99 شهرداری مشهد ظرف روزهای آینده به شورای شهر ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد:  بودجه سال 99 شهرداری مشهد بودجه کاملی است و فکر نمی‌کنم که شورای شهر تغییر زیادی در آن اعمال کند.

کلائی با بیان این که بودجه عمرانی در سال آینده افزایش داده شده است اظهار کرد:  در مجموع سعی شده است سهم 70 درصد عمرانی و 30 درصد بودجه جاری در بودجه سال آینده مشهد حفظ شود.

وی تصریح کرد: بودجه بیشتر شهرداری‌های کشور 60 درصد جاری و 40 درصد عمرانی است، اما در شهرداری مشهد سعی کرده‌ایم سهم 70 درصدی بخش عمرانی را مانند سال گذشته در بودجه سال 99 نیز حفظ کنیم.

شهردار مشهد ادامه داد: در مجموع بودجه به صورت متوازن تقسیم شده و در بحث توسعه حمل‌ونقل عمومی نیز با توجه به این که کمک‌های دولت کاهش داشته است، سعی کردیم افزایش اعتبار را برای سال آینده در نظر بگیریم و از سال سوم برنامه چهارساله شهرداری مشهد در این حوزه عقب نمانیم.

گفتنی است که در نهمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند از اپلیکیشن «شهر من» رونمایی و تفاهم‌نامه همکاری مشترک در حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات میان شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی در راستای پاسخگویی سریع‌تر به شهروندان امضا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار