معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تکذیب کرد
معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بازداشت تهیه کننده تئاتر را به دلیل  انصراف از حضور در جشنواره تئاتر فجر تکذیب کرد.
کد خبر: ۸۱۵۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵ 19 January 2020

به گزارش تابناک رضوی، محمدرضا محمدی در گفتگو باخبرنگار ما با اعلام این مطلب اظهار کرد: اخیرا خبری در خصوص بازداشت یک تهیه کننده تئاتر در مشهد به دلیل انصراف از حضور  درجشنواره تئاتر فجر شنیده می شود که بعنوان معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی این موضوع را تکذیب می کنم.

محمدی خاطر نشان کرد: تحقیقات لازم نسبت به پیگیری این موضوع صورت گرفته و این بازداشت اکیدا با جشنواره فجر مرتبط نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه نامبرده اثری برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر ندارد علت این بازداشت و مرتبط دانستن آن با این جشنواره نادرست است.

گفتنی است به تازگی خبری مبنی بر بازداشت مسعود حکم آبادی به دلیل انصراف از حضور در جشنواره فجر در برخی سایت ها و فضای مجازی منتشر شده است.

 

گفتنی است به تازگی جمعی از گروه های انصرافی مشهدی نیز در  بیانیه ای انصراف خود را از شرکت در جشنواره تئاتر فجر اعلام کرده بودند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: این روزها که کشور عزیزمان ایران اسلامی درگیر و دار اتفاقات ناگواری است که روزبه‌روز کام مردم را تلخ‌تر از پیش می‌کند، شاید روا و مصلحت نباشد که هنرمندان این مرز و بوم که خود را داعیه‌دار همسویی با افکار مردم می‌دانند حضور خود در مراسمات مختلف که عنوان «جشن‌واره» را یدک می‌کشد، جشن بگیرند.

بر همین اساس و با تصمیم قاطع هنرمندان فعال تئاتر مشهد که سالیان سال است جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به افتخارات و نام آن‌ها به خود می‌بالد، امسال از حضور در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر انصراف داده و همسو با ملت داغدیده‌ای که مدت‌هاست گوش‌شان از اخبار تلخ و جانسوز پر شده، در این جشن بزرگ تئاتری کشور حضور پیدا نمی‌کنیم.

 

گفته می شود گروه‌های نمایشی «آدیداس»، «خدای جنگ» و «جانی سکیکی» راه یافته از مشهدمقدس به سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در این بیانیه انصراف خود از حضور   در این رویداد را اعلام کرده بودند.

 

این در حالی است این گروه‌های تئاتر مشهدی از جشنواره تئاتر فجر انصراف داده بودند در بیانیه‌ دیگری اعلام کردند که در این جشنواره شرکت می‌کنند و حضور آنها در عرصه تئاتر فجر همچون مشتی محکم بر دهان استکبار خواهد بود.

در بخشی از این بیانیه آمده است: در این فضای التهاب، پس از دست دادن سردار اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین مصیبت سانحه هوایی، بر آن شدیم تا بار دیگر همدلی و اتحاد ایران اسلامی را به تمام رسانه‌های دروغین و پست غربی و دولت‌های استکبار و ملعون جهانی نشان دهیم.

حضور ما در عرصه تئاتر فجر همچون مشتی محکم بر دهان استکبار خواهد بود. پس باید تلاش کنیم و باید در این فرصت محدود خود را به عرصه جشنواره برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار