فرماندار روانسر گفت: در راستای برگزاری رویداد گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ برنامه های این رویداد در هفت روستای این شهرستان نیز اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۱۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ 19 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا،سعدی مصطفی زاده افزود: برنامه های رویداد گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ در روستاهای قوری قلعه ف شبانکاره، کانی کچکینه، کانی شریف، کیلانبر سفلی، خیبر و باباحیران اجرایی می شود.

وی تصریح کرد: ۱۶ روستای مستعد شهرستان روانسر برای میزبانی این برنامه ها معرفی شده که با نظر کارشناسان این هفت روستا انتخاب شده اند.

فرماندار روانسر ادامه داد: این شهرستان با دارا بودن جاذبه های گردشگری و طبیعت زیبا می تواند ظرفیت مناسبی برای گردشگران رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ محسوب شود.

مصطفی زاده اضافه کرد: به جهت اینکه روانسر پتانسیل ها و قابلیت های ویژه ای در بخش گردشگری دارد و با مرکز استان فاصله کوتاه تری دارد می‌تواند میزبان خوبی برای این رویداد باشد.

وی با بیان اینکه هنوز نتوانسته ایم این شهرستان را در زمینه گردشگری به خوبی مطرح کنیم گفت: این رویداد فرصت مناسبی است تا روانسر همواره به عنوان مقصد گردشگری انتخاب شود و از جهتی دیگر سرمایه گذاران بتوانند در این شهرستان سرمایه گذاری کنند.

فرماندار روانسر اظهار داشت: یکی از پتانسیل‌های این شهرستان بحث گردشگری آن است به گونه‌ای که وجود ده‌ها اثر تاریخی و گردشگری در آن باعث شده که همه ساله و در فصول مختلف پذیرای گردشگران زیادی باشد.

در تعطیلات نوروز امسال در مجموع ۲۳۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی وارد این شهرستان شدند.

غار زیبا و اعجاب آور قوری قلعه، سراب زیبای روانسر، گوردخمه فرهاد، سراب جابری، تپه‌های سه گانه موسی، غار کاوات، طاق فرهاد، جنگل شبانکاره، ارتفاعات شاهو و طبیعت بکر منطقه از جمله جاذبه‌های دیدنی و گردشگری شهرستان روانسر است.
استان کرمانشاه اردیبهشت ماه سال ۹۹ میزبان جشنواره جهانی بوم گردی، گردشگری روستایی و عشایری جهان در سال ۲۰۲۰ است که با حضور وزرای گردشگری عضو سازمان جهانی گردشگری برگزار خواهد شد.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۹ روستا و ۳۴ شهر دارد. ش

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار