کد خبر: ۸۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵ 23 August 2015


خادمان حرم رضوی برای حضور در جمع زندانیان، به زندان لاکان رشت رفتند و عطر حضور شاه خراسان در فضای بسته زندان پیچید.
خبرگزاری فارس: حضور خادمان رضوی در زندان مرکزی رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سفر کاروان خدام بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج همزمان با دهه کرامت و آغاز میلاد حضرت معصومه (ع) برای هشتمین سال متوالی به استان‌ها سفر می‌کنند تا مراسم معنوی زیارت عاشقان امام هشتم (ع) که فرصت طی مسافت تا رسیدن به معبود دل را ندارند، فراهم شود.

کاروان خادمان حرم مطهر رضوی با عنوان زیر سایه خورشید» که از چند روز گذشته وارد گیلان شده است، امروز سری به زندان مرکزی لاکان رشت زد تا روح‌نواز زندانیان دربند شود.

مدیر کل امور زندان‌های گیلان در استقبال از کاروان خدام حرم رضوی اظهار کرد: حضور خدام حرم رضوی در زندان مرکزی نعمت بزرگی برای زندانیان است.

سید حمید حسینی  عشق به ائمه (ع) را یکی از مهم‌ترین ابزار اصلاح و تربیت زندانیان دانست و از علاقه‌مندی زندانیان نسبت به امام هشتم گفت.

سرپرست کاروان خادمان حرم رضوی به گیلان نیز با بیان اینکه سفر این کاروان به مناسبت دهه کرامت است، اظهار کرد: امسال کاروان زیر سایه خورشید در 250 شهر ایران و 110 شهر خارج از کشور نظیر افغانستان و پاکستان، اروپا و آمریکا حضور می‌یابند.

وی هدف از سفر کاروان زیر سایه خورشید را زیارت نیابتی جامعه خاص نظیر بیماران، نظامیان، زندانیان و... عنوان کرد و گفت: برای تبلیغ فرهنگ رضوی اساتید دانشگاه نیز حضور دارند.

این مسئول درباره زیارت نیابتی افزود: فلسفه زیارت نیابتی بهره‌گیری از شفاعت ائمه به عنوان افراد آبرومند نزد خداست که بدون توجه به درجه و جایگاه خود می‌توانند ما را نزد خدای متعال شفاعت کنند.

وی با ذکر احادیث در جمع زندانیان، تصریح کرد: طبق روایات، پیروی از غریزه و یا عقل تفاوت بین آدمی و غیر آدمی است.

خادم حرم مطهر رضوی با بیان اینکه زندانیان به زندان به عنوان فرصت طلایی قرب‌الهی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: بروز سختی از نشانه‌های نزدیکی به خدا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار