بهروز کارخانه‌ای اعلام می‌کند: تاکنون ۲۹ میلیون تومان به طور نقدی به حساب هلال‌احمر برای سیل زدگان جنوب شرقی کشور در استان جمع‌آوری شده، اما بیشتر کمک‌ها به شماره حساب‌های اعلام شده، واریز شده است.
کد خبر: ۸۱۵۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹ 18 January 2020
پس از تأکید رهبر معظم انقلاب برای کمک به حادثه‌دیدگان سیستان، دستگاه‌های دولتی و بخشی از مردم به یاری آن‌ها شتافتند، اما باوجود برپایی چادر‌های جمع‌آوری کمک و اطلاع‌رسانی عمومی، هنوز آن چنان که باید مردم همدان پای کار نیامده‌اند.

به گزارش تسنیم، چند روز پیش بود که مقام معظم رهبری پس از مشاهده وضعیت اسف‌بار و نگران‌کننده سیلاب جنوب و جنوب شرقی کشور با ابلاغ پیامی، دستگاه‎های دولتی و مجموعه‌های مردمی را به یاری حادثه‌دیدگان فراخواندند.

پس از این پیام، دستگاه‌های اجرایی تازه به وظیفه فراموش شده خود و عمق فاجعه پی برده و با ارسال اقلام موردنیاز و نیروی انسانی به کمک حادثه‌دیدگان شتافتند.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان هم بلافاصله پس از ابلاغ پیام رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگو با تسنیم بر ضرورت همدردی با سیل‌زدگان تأکید کرد.

پس از این تأکید‌ها برخی مجموعه‌ها پای کار آمده و اقدام به ارسال کمک کردند، اما هنوز آن چنان که باید و شاید بازار همدردی با حادثه‌دیدگان در همدان رونق نگرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان در این‌باره می‌گوید: با اعلام نیاز از طرف جمعیت هلال‌احمر ۲۵۰۰ تخته پتو، ۶۰۰ بسته غذایی یک‌ماهه، ۶۰۰ کیسه ۱۰ کیلویی و ۱۴۰۰ بطری روغن مایع از انبار استان همدان به تهران ارسال شد تا به مناطق سیل‌زده ارسال شود.

کارخانه‌ای بیان می‌کند: در کنار شعبه‌های نه گانه در شهرستان‌ها، چادر‌های جمع‌آوری کمک در چند منطقه شهر همدان شامل میدان جهاد، میدان کبوتر شهرک مدنی، شهرک فرهنگیان و محل برپایی نماز جمعه برپا شده و مردم می‌توانند در این کار نیک با ما همراه شوند.

وی اعلام می‌کند: تاکنون ۲۹ میلیون تومان به طور نقدی به حساب هلال‌احمر برای سیل زدگان جنوب شرقی کشور در استان جمع‌آوری شده، اما بیشتر کمک‌ها به شماره حساب‌های اعلام شده، واریز شده است.

کارخانه‌ای مطرح می‌کند: یک بانوی خیر هم ۱۱۰ تخته پتو را اهدا کرده تا به مناطق حادثه دیده ارسال شود، اما روند کمک‌های مردمی خیلی خوب نیست.

محرابی، رئیس اتاق اصناف همدان هم از مشارکت نکردن اتحادیه‌های صنفی همدان در این زمینه خبر داده و می‌گوید: چند روز پیش به مسئولان اتحادیه‌های صنفی نامه زده و آن‌ها را به یاری خواسته‌ایم، اما متأسفانه هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

جانشین فرمانده سپاه استان همدان هم از یاری رساندن به حادثه‌دیدگان سیستان خبر داده و می‌افزاید: مواد غذایی، پتو و آب معدنی در قالب ۳ کامیون به مناطق حادثه دیده ارسال شده است.

سردار مهدی فرجی بیان می‌کند: با توجه به عمق حادثه و خسارت‌های سنگین مقرر شده تا پایگاه‌های مقاومت بسیج هم اقدام به جمع‌آوری کمک برای سیل‌زدگان کنند.

به گزارش تسنیم، هرچند برخی دستگاه‌های اجرایی برای کمک به سیل‌زدگان پای کار آمده‌اند، اما مردم استان همدان برخلاف حوادث مشابه، چون زمین لرزه کرمانشاه و سیلاب ابتدای سال در کمک به مردم سیستان و بلوچستان پیشقدم نشده و امید می‌رود که سرمای استخواان‌سوز الوند بر گرمی قلب‌های خیراندیش چیره نشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار