میلاد امینیان در جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی نهاوند اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های به عمل آمده از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، انجمن خیرین کتابخانه‌ساز شهرستان نهاوند موفق شد در بین ۱۰ شهرستان استان رتبه اول را کسب کند.
کد خبر: ۸۱۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵ 18 January 2020
رئیس کتابخانه‌های عمومی نهاوند وجود کتابخانه استاندارد را یکی از ضروریات فرهنگی در شهرستان عنوان کرد و گفت: با توجه به سوابق فرهنگی و میزان استقبال مردمی و به ویژه کودکان و نوجوانان از کتابخانه‌ها لازم است در این شهرستان کتابخانه استاندارد احداث شود.

به گزارش فارس،وی افزود: انجمن خیرین کتابخانه‎ساز نهاوند که در سال ۹۳ به همت خیرین نیک‌اندیش شهرستان به عنوان اولین انجمن خیرین استان تشکیل شد، امروز به لحاظ عملکرد و اقدامات دارای جایگاه ویژه‌ای است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی نهاوند افزود: این انجمن تاکنون با رایزنی با خیرین توانسته کتاب‌های زیادی را جذب کند و در سطح برخی روستا‌ها زمینه‌ساز ایجاد کتابخانه خیرساز شده است.

وی به بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته انجمن خیرین اشاره کرد و افزود: پرداخت بخشی از قبوض آب، برق و گاز کتابخانه‌ها و خرید تجهیزات برقراری اینترنت، برچسب‌های قفسه کتاب و تجهیزات نمازخانه کتابخانه‌ها از این نوع کار‌ها بوده است.

مهرابی با اشاره به خرید تجهیزات کتابخانه‌ای برای کتابخانه‌های عمومی روستایی این شهرستان افزود: چند دستگاه بخاری گازسوز، آب‌سردکن، قفسه کتاب، کامپیوتر و راه‌اندازی سیستم صوت کتابخانه از دیگر اقدامات این انجمن بوده است.

وی به پرداخت حق عضویت برخی از کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌ها از سوی خیرین اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از ۲۰ میلیون ریال حق عضویت نیز پرداخت شده است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی نهاوند در ادامه وجود کتابخانه استاندارد را یکی از ضروریات فرهنگی در شهرستان عنوان کرد و گفت: با توجه به سوابق فرهنگی و میزان استقبال مردمی و به ویژه کودکان و نوجوانان از کتابخانه‌ها لازم است در این شهرستان کتابخانه استاندارد احداث شود.

شهردار نهاوند نیز گفت: با توجه به اینکه کتابخانه شهیدحیدری در پارک ولیعصر (عج) از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های شهرستان است به منظور توسعه این مکان ما آمادگی داریم زمین اطراف آن را در اختیار نهاد کتابخانه عمومی بگذاریم.

محمد حسین‌پور از واریز بخشی از سهم شهرداری به حساب کتابخانه‌ها خبر داد و گفت: تلاش ما بر این است که تا پایان امسال بخش دیگری از سهم سه درصد کتابخانه‌های عمومی را پرداخت کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار