برنامه‌ای با عنوان "ورقی از گلستان در دبستان" با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان فارس و شهرداری شیراز آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۱۴۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ 16 January 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:رئیس سازمان فرهنگی شهرداری در خصوص برنامه "ورقی از گلستان در دبستان" گفت: این برنامه با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش فارس و با تلاش و پشتکار قریب به چهار هزار معلم، در ۶۶۷ مدرسه و برای ۸۳ هزار دانش‌آموز در پایه‌های چهارم تا ششم ابتدایی اجرا می‌شود و رسالت آن افزایش مهارت‌های اجتماعی مختلف و تقویت هویت شهری در کودکان است.

گلستان خوانی در مدارس شیراز

 ابراهیم گشتاسبی راد افزود: کلام و آموزه‌های سعدی متناسب باسن کودکان و نیازمندی‌های اجتماعی آنان برای زندگی در شهر، در سه جلد کتاب گردآوری‌شده است.

او ادامه داد: از آنجا که شیراز شهری بزرگ و متکثر ازنظر اجتماعی و فرهنگی است، آموزش مهارت‌های مختلف اجتماعی نظیر ارتباط کلامی مؤثر، ارتباط عاطفی، سعه‌صدر، مدارای اجتماعی و احترام به تفاوت‌های فردی، کنترل خشم، حس تعلق به شهر و میراث ملموس و ناملموس آن و تقویت هویت شهری از طریق برجسته‌سازی هویت ادبی دانش آموزان از اهداف مهم این برنامه است.

معاون شهرداری شیراز گفت: آموزگاران این کتاب‌ها را همراه با برنامه‌های پرورشی و کارهای تیمی متنوع ازجمله اجرای نمایش، تئاتر، تهیه صنایع‌دستی، نمایشنامه‌نویسی، کاریکاتور، سرود، دکلمه، تئاتر خیابانی و مشاعره و ... در طول سال تحصیلی در کودکان درونی سازی می‌کند.

گشتاسبی‌راد ادامه داد: افزون بر این، دانش آموزان با اجرای همگانی گلستان خوانی در هفته شیراز و در بوستان‌ها و مناطق مختلف شهر؛ که بانام ویژه‌برنامه "مصلح اجتماعی" برگزار می‌گردد، رسالت و مسئولیت اجتماعی خود را در روز گرامیداشت استاد سخن بجای می‌آورند.

وی همچنین افزود: دانش‌آموزان مستعد از دل این طرح شناسایی و با عنوان سفیران فرهنگی شهرداری در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی این سازمان به‌عنوان مجری، شاعر، بازیگر، طنزپرداز، استندآپ کمدین و .. همکاری می‌کند.

گشتاسبی‌راد اضافه کرد: برنامه گلستان طرحی ارزشمند در شهر شیراز است که امیدواریم با توسعه و تعمیق آن موجبات تقویت هویت شهری، سرمایه های فرهنگی و اجتماعی این شهر فراهم کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار