شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی درباره شهید قاسم میر حسینی می گوید: «قاسم میرحسینی، بزرگ مرد لشکر 41 ثارالله بود که واقعاً من امروز در هر مأموریتی جای خالی او را می‌بینم.»
کد خبر: ۸۱۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۷ 14 January 2020

مالک اشتر قاسم سلیمانی که بود؟/ شهید قاسم میرحسینی سید شهدای سیستان؛ یار دیرین قاسم سلیمانی

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان شهید حاج قاسم میرحسینی، جانشین و قائم مقام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در لشکر ۴۱ ثارالله از شهدای کم نظیر و کمتر شناخته شده دوران دفاع مقدس است.

رهبر معظم انقلاب در تجلیل از این شهید بزرگوار فرموده‌اند: «شهید حاج قاسم میرحسینی که از سرداران لشکر ‪.ثارالله می‌باشد، از آن شخصیت‌های استثنایی و جالب است که من مردم سیستان را این گونه شناختم

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به این شهید دوران دفاع مقدس بسیار علاقه مند بود به گونه‌ای که پس از سالها هرگاه نزد وی نامی از شهید میرحسینی برده می شد به شدت متحول و منقلب می شود و این شهید بزرگوار را سیدالشهدای شهدای سیستان معرفی می کرد.

شهید حاج قاسم سلیمانی در وصف شهید میرحسینی می‌گوید: «قاسم میرحسینی ، بزرگ لشکر 41 ثارالله بود که واقعاً من امروز در هر مأموریتی جای خالی او را می‌بینم. شهید میرحسینی در بعد خودش در تمام صحنه جنگ تک بود. در مورد شهید میرحسینی هرچه بگویم احساس می‌کنم اصلاً نمی‌توانم حق او را ادا کنم. خیلی روح بزرگی داشت. یک مالک اشتر به‌تمام‌ معنا بود. من نمی‌دانم مالک هم توی صحنه سخت محاصره جنگ مثل شهید میرحسینی بوده یا نبوده. شهید میرحسینی فرمانده‌ای بود که همه ابعاد یک فرمانده اسلامی را با تعاریف اصیل آقا امیرالمومنین(ع) دارا بود. با معنویت ترین شخصیت لشکر ثارالله بود. صدای دل‌نشین آوای قرآن شهید میرحسینی را هر کس می‌شنید از خود بی‌خود می‌شد.»

همچنین صفحه اینستاگرام منتسب به سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی به مناسب سالگرد شهادت این شهید والا مقام پستی را با عنوان سیدالشهدای شهدای سیستان در 28 دی ماه سال 97 منتشر کرده بود که توجه مخاطبان بسیاری را جلب کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
روح شهیدان شاد و سیستانی که یل ها تقدیم کرد و می کند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار