کد خبر: ۸۱۳۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸ 12 January 2020
در شرایطی که سیلاب بخش های وسیعی از استان هرمزگان را در بر گرفته و تلاش برای مقابله با آن از چند روز پیش در جریان است، گزارش‌های رسیده از سیستان و بلوچستان، حکایت از سیل گسترده در نقاط مختلف این استان در ساعات اخیر دارد.

به گزارش «تابناک»؛ روح الله سرگزی، معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفته که بارندگی شدید و مداوم و طغیان رودخانه‌های محلی، از عصر روز جمعه تاکنون سبب بسته شدن ۲۳ مسیر ارتباطی در این استان شده و «تلاش راهداران برای بازگشایی این مسیر‌ها ادامه دارد؛ اما در بسیاری از نقاط باید با پایان بارندگی شاهد فروکش کردن رودخانه‌های محلی و در نتیجه بازگشایی مسیر‌ها باشیم.»

شدت بارندگی در این استان آنقدر زیاد است که بنا بر اعلام هواشناسی استان، میزان آن در ۲۴ ساعت گذشته، تنها در نیکشهر به ۱۸۶ میلی متر رسیده است؛ بارشی حدود بیست سانتی‌متر که ناگفته پیداست چه حجمی از آب را روانه این خطه خشکیده و ضعیف از نظر پوشش گیاهی کرده و چه سیلاب بزرگی را رقم زده است!

در پی این رویداد برای دومین بار مدارس برخی شهرهای استان سیستان و بلوچستان تعطیل شده و روابط عمومی آموزش و پرورش استان در تشریح .این تصمیم تاکید کرده است: «با توجه به تداوم بارندگی‌ها و آبگرفتگی معابر، بنا بر تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستانها، مدارس دلگان، دشتیاری، کنارک، چابهار، مهرستان، سرباز، سراوان، سیب و سوران، فنوج، لاشار و بخش کورین امروز، یکشنبه ۲۲دی ماه تعطیل است.»

 
 
گلایه یک جوان سیل زده از بی توجهی مسئولان

خروج دوباره قطار زاهدان ـ تهران از ریل!

خروج مرگبار قطار زاهدان ـ تهران در مهرماه امسال را که یادتان هست؟ رویدادی که بعدها دلیل احتمالی اش را سرقت پیچ های ریل عنوان و تاکید کردند که در دست بررسی است. با این یادآوری شاید برایتان جالب باشد که بدانید روز گذشته نیز تکرار .و این بار دلیلش سیلاب عنوان شده است.
 
اتفاقی که ارجمندی، مدیرکل مدیریت بحران سیستان وبلوچستان ساعاتی پیش در تشریحش گفت: این قطار صبح شنبه بر اثر شدت بارندگی ها، در حوالی منطقه رود ماهی زاهدان از ریل خارج شده بود و در پی آن، مسافران با اعزام یک قطار از کرمان به سلامت به زاهدان منتقل شدند.
 
وی در تشریح دیگر اتفاقاتی که بارش های شدید اخیر به دنبال داشته، گفت: با سر ریز شدن سد‌های استان، راه ارتباطی شانزده محور فرعی و سه محور اصلی جنوب استان بسته .و ارتباط مخابراتی بیشتر روستا‌های جنوب استان هم قطع شده است. با فروکش کردن بارندگی، کار ترمیم خطوط انجام می‌شود و گروه‌های برآورد خسارت هم به مناطق دچار سیلاب اعزام می‌شوند.
 
 
 
قطع راه های ارتباطی یک شهرستان با سیلاب

نجات جان سه زن باردار و جان باختن یک تن در واژگونی خودرو

راشکی، رئیس جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در تشریح اقدامات امدادی صورت گرفته در پی سیلاب گفت: در بارندگی‌هایی شدیدی که از روز گذشته آغاز شده و در برخی نقاط به حدود ۲۰۰ میلی متر رسیده است، ۱۲۶ تیم عملیاتی در مناطق مختلف از جمله روستاها، در حال کمک رسانی به مردم هستند. در صورت بهبود وضعیت جوی امکان ارایه خدمات بالگردی نیز به مناطق آسیب دیده و محاصره در سیلاب فراهم می‌شود.

راشدی، رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی زاهدان هم از واژگونی چهار خودرو بر اثر سیلاب و جان باختن یک تن و مصدوم شدن ۱۷ تن دیگر خبر داد و تاکید کرد: افزون بر این، جان سه مادر باردار در این سیلاب توسط اورژانس نجات یافت. تمامی مراکز امدادی و اورژانس در استان به همراه ده آمبولانس بسیار مجهز در حال ارایه خدمات هستند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار