رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر از ثبت کلوچه ملایر در فهرست آثار ملی معنوی خبر داد.
کد خبر: ۸۱۳۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 12 January 2020
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر از ثبت کلوچه ملایر در فهرست آثار ملی معنوی خبر داد.

به گزارش فارس؛ ابراهیم جلیلی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و گردشگری در شهرستان ملایر وجود دارد اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ اثر از این آثار در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه تعدادی از این آثار اثر ناملموس و معنوی همچون آیین شیره‌پزی مانیزان است از ثبت کلوچه ملایر به جمع آثار میراث معنوی در کشور خبر داد و گفت: پرونده ثبت کلوچه ملایر در حال پیگیری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با بیان اینکه در نشست شورای عالی ثبت ملی که نهم دی در تهران تشکیل شد این اثر به جمع آثار ملی و معنوی کشور پیوست افزود: این اثر در شورای ثبت وزارت میراث فرهنگی مورد تایید قرار گرفته و به زودی حکم آن ابلاغ می‌شود.

وی از فعالیت ۶۵ واحد کلوچه‌پزی در سطح شهرستان ملایر خبر داد و گفت: این واحد‌ها علاوه بر سطح شهر در روستا‌های مختلف این شهرستان نیز مشغول فعالیت هستند.

جلیلی با بیان اینکه حدود ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این حرفه فعالیت دارند تصریح کرد: کلوچه ملایر در رونق اقتصادی این شهر نقش بسیار مهمی را دارد و بسیاری از مسافران آن را به عنوان سوغات از این شهرستان خریداری می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار