شاخ بلوطی، عنوان تازه ترین کتاب مرتضی حاتمی است که در قالب بازآفرینی از ادبیات کلاسیک و شفاهی توسط نشر هشت سرمایه گذاری و منتشر شده است.
کد خبر: ۸۱۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 11 January 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛مرتضی حاتمی اظهار کرد: این کتاب تازه‌ترین اثر من در حوزه ی بازنویسی از ادبیات کلاسیک و شفاهی  است که به تازگی توسط نشر هشت در ۷۴ صفحه برای مخاطبان نوجوان از بازآفرینی ۷ حکایت از ادبیات کلاسیک و فولکلور(استان های کرمانشاه و ایلام) منتشر شده است.

وی با بیان اینکه قرار است که پخش نخست این کتاب در نمایشگاه کتاب استان خوزستان در بهمن ماه سال جاری، رونمایی و انجام شود، تصریح کرد: در کتاب شاخ بلوطی، حکایت‌هایی از شاهنامه، مثنوی مولوی، بهارستان جامی، کلیله و دمنه، بازپرداختی تازه از داستان «ضامن آهو» و حکایتی مشترک از ادبیات شفاهی مربوط به استان های کرمانشاه و ایلام بازنویسی و بازآفرینی کرده و تلاش کرده‌ام  تا نوجوان مخاطب با برخی از آموزه های اخلاقی و انسانی و ایرانی،آشنا شود.

نویسنده‌ی رمان نوجوان"راز کوچه باغ هفت توت" ادامه داد: عنوان کتاب(شاخ بلوطی) حکایتی از ادبیات شفاهی مشترک در استان های کرمانشاه و ایلام است که آموزه‌هایی مانند احترام به طبیعت و جنگل‌های بلوط، حیوان دوستی و نگهداری از حیوانات کوهی، بهره‌مندی از روابط مسالمت‌آمیز میان انسان و طبیعت و حیوانات، مرگ تبر و تفنگ در طبیعت و... در روح و جان نوجوان ته نشین می‌کند. این حکایت که در استان های یادشده، دارای اشتراکاتی محتوایی است و پرداخت هایی متنوع اما نزدیک به هم دارند.

حاتمی با تاکید بر اینکه حوادث اصلی و شخصیت‌های آن در هر دو استان کرمانشاه و ایلام، شباهت‌های فراوانی با هم دارند، وطن دوستی و عشق به آب و خاک و سرزمین،پایان نافرجام ظلم و ستم، خیانت در دوستی و سوء استفاده از حُسن اعتماد،بهره گیری از دانایی و زیرکی در حل مشکلات،مهربانی و عطوفت با حیوانات و... برخی از آموزه های فرهنگی و انسانی و اخلاقی حکایت های این مجموعه است.

گفتنی است که ماه قبل کتاب"ناشنوایی که می‌شنید!" اثر همین نویسنده، توسط نشر باشور در برنامه ی سومین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام، به عنوان نخستین کتاب برای کودکان و نوجوانان با نیازهای خاص،رونمایی شد.

از مرتضی حاتمی، بیش از ۵۰ عنوان کتاب در دو ادبیات کودک و نوجوان منتشر شده و بیش از ۲۰ عنوان دیگر زیر چاپ دارد./ع

 

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار