محسن محبی:
به گزارش تابناک سمنان: محسن محبی معاون توسعه فرهنگی و اطلاع‌رسانی سازمان پدافند غیرعامل، عصر امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان سمنان با اشاره به ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: این سردار سرافراز یکی از فرهنگ‌سازان و استوانه‌های امنیت کشور بود.
کد خبر: ۸۱۲۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶ 09 January 2020

تصویر مرتبط

او با تمجید از تلاش‌های صورت‌گرفته در راستای توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل در استان سمنان گفت: با برنامه‌ریزی مناسب و حمایت خوب مدیران ارشد، برنامه‌های پدافند غیرعامل در این استان به‌خوبی پیش رفته و ادبیات و مفاهیم پدافند غیرعامل در بدنه اجرایی کشور و این استان نیز به‌خوبی در حال نهادینه شدن است.

معاون توسعه فرهنگی و اطلاع‌رسانی سازمان پدافند غیرعامل همچنین از سپهبد شهید قاسم سلیمانی به‌عنوان یک فرهنگ نام برد و افزود: شهید سلیمانی، یک فرهنگ بود و دنیا می‌داند که کشتن فرهنگ محال است.

محبی با بیان اینکه امروز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به نماد مقاومت ملی تبدیل شده است، اضافه کرد: خون پاک این شهید گرانقدر موجب اتحاد و انسجام ملی شده است.

او با تأکید بر شکل‌گیری خاورمیانه جدید با محوریت مقاومت در منطقه بیان کرد: اینک ائتلاف بیگانه در منطقه در حال فروپاشی است و بسیاری از شرکت‌های خارجی در حال خروج از حوزه خلیج فارس هستند.

معاون توسعه فرهنگی سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به شکل‌گیری شیوه‌های جدید جنگی توسط دشمنان گفت: دشمن به‌تازگی جنگ‌های شناختی و هیبریدی را آغاز کرده که در مقوله شناختی با در اختیار گرفتن رسانه‌ها، قصد دارد اهداف خود را محقق سازد و دشمن به دنبال تسلط بر حوزه فکر و ذهن جامعه ما است و روزانه ده‌ها اخبار و مطلب کذب تولید می‌کند تا بر فکر و ذهن مردم کشور ما تأثیر بگذارد.

او اضافه کرد: هزار و ۵۰۰ نفر از منافقین در کشور آلبانی، روزانه صد‌ها پیام و مطلب خلاف واقع علیه ما تولید و خوراک‌های منفی به جامعه تزریق می‌کنند.

معاون توسعه فرهنگی سازمان پدافند غیرعامل، جنگ شناختی را تأثیرگذاری روی فهم، داشته‌ها و ادراک مردم توصیف کرد و گفت: دشمن با پمپاژ اطلاعاتی غلط سعی دارد تا ذهنیت مردم ما را تسخیر کند و جای ارزش و ضد ارزش را با هم تغییر دهد.

او با بیان اینکه جنگ‌های آینده، الزاماً جنگ‌های نظامی و با سلاح‌های گرم مختلف همچون گذشته نیست، تصریح کرد: ایجاد شبهه میان مردم و تخریب بافت ادراکی آنان از تلاش‌های دشمن در جهت نفوذ در ذهن آحاد مردم است.

معاون توسعه فرهنگی سازمان پدافند غیرعامل افزود: دشمنان با بهره‌گیری از تمام تجهیزات فنی، تخصصی و رایانه‌ای خود سعی در گمراه‌سازی مردم دارند؛ به نحوی که برای مثال می‌توان به این نکته اشاره کرد که در اغتشاشات امسال، یکی از برنامه‌های موبایلی ترافیکی به جای هدایت مردم به سمت مناطق خلوت و کم‌تردد، آنان را به مراکز پرتجمع و پرترافیک راهنمایی می‌کرد.

محبی با اشاره به نقش سازمان‌ها و مجموعه‌های به ظاهر فناوری و علمی در خدمت دشمنان گفت: در ماجرای شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اینستاگرام به‌صورت کاملاً واضح و آشکار، نسبت به حذف اکانت‌های منتشرکننده تصاویر شهید سلیمانی اقدام کرد.

او همچنین از تدوین سند نظام عملیات سایبری کشور توسط سازمان پدافند غیرعامل خبر داد و اظهار کرد: تشکیل سه فرماندهی مجزا در مناطق نفتی کشور از دیگر اقدامات سازمان پدافند غیرعامل برای مقابله با بحران‌های احتمالی است.

معاون توسعه فرهنگی سازمان پدافند غیرعامل افزود: این سازمان بر ایجاد شبکه ملی اطلاعات بسیار تأکید دارد و مسائل اخیر پیش‌آمده در کشور نیز انجام این مهم را اثبات کرد.

محبی با بیان اینکه دشمن از همه ابزار‌های خود برای انجام جنگ‌های نوپدید استفاده می‌کند، عنوان کرد: لزوم داشتن سیستم متمرکز اطلاع‌رسانی، مدیریت افکار عمومی و فرهنگ‌سازی مناسب در مواقع بحران از جمله مواردی است که باید با اتخاذ روش‌های مناسب نسبت به تحقق آن‌ها اقدام کرد.ر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار