مراسم بزرگداشت سردار رشید اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یاران باوفایش ظهر امروز با حضور گسترده دانشگاهیان و دیگر احاد مردم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، امام جمعه محبوب شهر تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۸۱۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸ 08 January 2020

به گزارش تابناک تبریز، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در این مراسم با تاکید بر اینکه سردار رشید اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، یک شخصیت مجاهد، فدارکار، شجاع، انقلابی و ملی بود، تصریح کرد: شهید سلیمانی چهره بین المللی داشت که سرباز خط ولایت بود که در مکتب امام راحل(ره) رشد و پرورش یافته بود.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه با بیان اینکه شهادت وی موجب وحدت و همدلی بیشتر جهان اسلام را به دنبال داشته است، یادآور شد: حضور گسترده مردم در تشییع این شهید والا مقام در کشورمان و عراق و برپایی آیین ها و مراسم ها در نقاط مختلف کشورهای منطقه نشان از اقتدار، محبوبیت وتاثیر گذاری وی در جهان اسلام و دنیا است.

امام جمعه تبریز همچنین با تاکید بر اینکه در حال حاضر جبهه مقاومت فعال در کشورهای منطقه ثمره زحمات و تلاش این شهید والامقام است، یادآور شد: او فرماندهی بزرگ، دلسوز و مهربان برای نیروها، رزمندگان و فرزندان شهدای مدافع حرم بود.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه افزود: ارج نهادن به خانواده های شهداء، ساماندهی و شکل گیری موکب های اربعین، کمک در حادثه سیل فروردین 98، تحکیم رابطه میان مردم کشورهای منطقه مخصوصا" کشور ایران و عراق را مدیون زحماتو افکار شهید سلیمانی هستیم و از این رو همه مردم وظیفه دارند در مراسم های بزرگداشت این شهید قهرمان به جنبه های حماسی این شهید از قبیل تنفر و برائت از استکبار جهانی و صهیونیسم توجه جدی نمایند.

وی در بخش دیگر سخنان خود ضمن اشاره به تقدیم چهل هزار شهید توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول چهل سال اخیر گفت: سپاه همیشه منشاء خدمات بزرگی در حراست ازکیان کشورمان بوده و ما نیز در این ارتباط وظیفه داریم ضمن تجلیل و حمایت از فرمانده جدید سپاه قدس موجب دلگرمی وی در ادامه راه شهید سلیمانی باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار