رییس جهاد دانشگاهی مازندران از نامگذاری بزرگترین مجتمع تحقیقاتی و تولیدی این واحد به نام «سپهبد شهید قاسم سلیمانی» خبر داد.
کد خبر: ۸۱۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱ 07 January 2020

واحد عبدالهیان ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: تکریم مجاهدت‌های خالصانه این شهید مقاومت وظیفه همه آزادی‌خواهان جهان، آحاد امت اسلامی و هموطنان ایرانی است.

وی با اشاره به لزوم تأسی مدیران در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور از سیره مجاهدانه سردار سلیمانی در ابعاد امنیتی و نظامی تصریح کرد: اکنون جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها نیازمند تفکر و نگاه جهادی قاسم‌ سلیمانی‌ها است.

رییس جهاد دانشگاهی مازندران خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی مازندران در راستای نشر فرهنگ مجاهدانه و منش ولایی «سپهبد شهید قاسم سلیمانی» و نیز گرامیداشت یاد و خاطره این شهید جبهه مقاومت اسلامی جهانی بزرگترین مجتمع تحقیقاتی و تولیدی خود را که ۸۰ هکتار وسعت دارد و فعالیت‌های تولیدی و پژوهشی در حوزه‌های مختلف دانش بنیان در این مجتمع انجام می‌شود، به نام این شهید سرافراز مزین می‌شود.

عیدالهیان ادامه داد: در نظر داریم در آینده نزدیک با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و به دست فرزند خردسال شهید مدافع حرم علی عابدینی که از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مازندران بود، اولین پایلوت نیمه صنعتی تولید جلبک که طرحی دانش بنیان و نتیجه سال‌ها تلاش و کاربست پژوهش‌ها و مطالعات جهادگران جهاد دانشگاهی بوده است را افتتاح کنیم.
وی با تاکید بر اینکه حفظ سرمایه اجتماعی ارزشمندی که خون پاک شهید سپهبد سلیمانی به جامعه دمید، وظیفه همگانی است، افزود: شایسته است با احساس مسئولیت در قبال توسعه و پیشرفت همه جانبه کشورمان از این سرمایه عظیمی که در پی شهادت آن بزرگمرد مقاومت و ایثار ایجاد شد، صیانت کنیم.
به گزارش ایسنا، مجتمع تحقیقاتی تولیدی سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی جهاد دانشگاهی مازندران در منطقه چپکرود شهرستان جویبار واقع شده و با در اختیار داشتن ۸۰ هکتار زمین و آب‌بندان، میزبان انجام فعالیت‌هایی از جمله گروه پژوهشی زیست فنآوری تولید و فرآوری ریز جلبک‌ها، آزمایشگاه تخصصی جلبک، پایلوت نیمه صنعتی تولید جلبک، پایلوت مطالعات و پرورش ماهی خاویاری، مطالعات پرورش و اسانس‌گیری گل نرگس، پایلوت مطالعات و اجرای گردشگری مزرعه و پایلوت بهینه‌سازی کشت برنج و تولید ماهیان گرمابی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار