کد خبر: ۸۱۲۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴ 07 January 2020
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی فردی که با تبلیغ کذب در فضای مجازی تحت عنوان فروش خودرو کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از  پایگاهاطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ‌ روح الله شهبازی پور، رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح این خبر گفت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه کرد و مدعی شد ازحساب وی مبلغ پنجاه میلیون ریال برداشت غیر مجاز انجام شده است؛ لذا این موضوع به طور ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.
سرهنگ شهبازی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در سایت دیوار آگهی فروش خودرو پژو پارس را مشاهده کرده است  و با توجه به قیمت مناسب آن مبلغ پنجاه میلیون ریال به عنوان بیعانه به شماره‌ حساب اعلامی که در آگهی درج ‌شده بود واریز کرده است، لیکن پس از پرداخت پول و با تماس‌های بعدی شاکی کسی جوابگو نبوده است.
این مقام انتظامی ادامه داد: با انجام تحقیقات کارآگاهان سایبری متهم مورد شناسایی قرار گرفت و تحویل مرجع قضایی شد.
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: قبل ازواریز وجه، از صحت اطلاعات ارائه‌ شده توسط فروشنده اطمینان حاصل کنند و حتی‌الامکان خرید و فروش‌های خود را به‌صورت حضوری انجام دهند؛ هم چنین معاملات خود را به گونه ای برنامه ریزی کنند که امکان ملاقات حضوری فروشندگان پیش از انجام معامله فراهم باشد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ارائه اطلاعات حساب از سوی فروشنده نباید موجب اعتماد شما شود زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوءاستفاده قرارگرفته باشد؛ لذا به  هیچ عنوان پیش از دریافت کالا هزینه‌ای پرداخت نکنید.
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از شهروندان خواست:  هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار