اجتماع مردم فارس در بزرگداشت سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) همزمان با مراسم تشییع پیکر مطهر آن شهید در کرمان، شکل گرفته است.
کد خبر: ۸۱۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 07 January 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:اجتماع عظیم عزاداران شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) در حالیکه با حضور هیئت‌های عزاداری شور و خروش دیگری گرفت، همچنان ادامه دارد و در حالیکه شبستان و صحن حرم مطهر، مملو از جمعیت است، راهپیمایان مشتاقانه تلاش می‌کنند خود را به این سیل خروشان متصل کنند.

دسته‌های عزاداری هیئات مذهبی شهر شیراز با برافراشتن علم و بیرق و سر دادن شعارهای سردار عاشقان شهادتت مبارک، عزا عزاست امروز، خامنه‌ای رهبر، صاحب عزاست امروز، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده ‌و ای اهل حرم میر و علمدار نیامد، وارد حرم مطهر شاهچراغ(ع) شدند و شور دیگری به مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی بخشیدند.

افراشته شدن پرچم‌های سرخ و سبز و علم‌های سیاه، نشانه‌هایی از خشم و انزجار مردم نسبت به کسانی است که آرمانها و ارزشهای والای انسانی و اسلامی را هدف گرفته‌اند و شعارها نشان از ماندن مردم پای عهدشان با انقلاب و نظام اسلامی دارد.

همه آمده‌اند برای تحکیم عهدشان با حاج قاسم

در میان سیل جمعیت، حضور گروه‌های مختلفی از مهاجران و اتباع افغان و هواداران فاطمیون و زینبیون و خانواده‌های شهدای مدافع حرم بسیار چشمگیر و مشهود است، دانش آموز، دانشجو، معلم، کاسب، ورزشکار، تاجر و مسئول و غیرمسئول، همه آمده‌اند تا بگویند در راهی که حاج قاسم سلیمانی آغازگر آن بود، استوار ایستاده‌اند، محکمتر از آن روزهایی که شهید سلیمانی را در میان داشتند.

خانمی میانسال که از میان جمعیت به دنبال گرفتن تراکتی از شهید سلیمانی بود، گفت: امروز نه شیرازی‌ها تنها که همه ایرانی‌ها ‌در سوگ این بزرگمرد هستند و با تجمع خود نشان دادند اگر چه با ناملایمی‌هایی سخت آنها را دل آرزده کرده اما مانند زمان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس همچنان پای دفاع از وطنشان می‌مانند.

او افزود: من دو فرزند پسر داشتم که یکی شهید شد و یکی هم در تصادف جان خود را از دست داد و امروز همراه با خانواده این سردار شجاع، نبود یک فرزند در خانواده را به خوبی درک می‌کنم.

جوانی که گوشه‌ای از شبستان حرم امام خمینی حرم مطهر شاهچراغ(ع) اشک از دیدگانش جاری بود نیز گفت: احساس می‌کنم باید خیلی بیشتر از گذشته قدردان مردم بود، چون خالصانه عشق خود را نسبت به شهدا نشان می‌دهند.

این پسر جوان گفت: آنقدر مدافعان حرم در راس آنها شهید سلیمانی برای کشور ما زحمت کشیده‌اند که ارزش حضور اینچنینی را دارند.

دختر جوان دانشجویی که با همکلاسی‌های خود در تجمع حاضر شده بود گفت: ما نسلی هستیم که به تعبیر امام خامنه‌ای افسران آینده و نظامیم.امروز هم برای قدردانی از شهدای مدافع حرم آمده‌ایم تا بگوییم به پاس رشادت‌های شما، تلاش خواهیم کرد تا هم راهتان را ادامه دهیم و هم اجازه تجاوز به وجبی از کشورمان به بیگانگان ندهیم.

او افزود: همانگونه که امام حسین برای اسلام سربازی کرد ما هم به تاسی از حرکت این امام و شهدایی امثال شهید سلیمانی سربازی اسلام را ادامه می‌دهیم.

مرد جوان دیگری که لباس بختیاری در تجمع حضور پیدا کرده بود هم گفت: من لرم از ایل بختیاری، همان ایلی که در همه صحنه‌ها زبانزد بوده و امروز هم من و همه بختیاری‌های مقیم شیراز آمدیم تا دوباره ثابت کنیم هرجای ایران که باشیم، جانمان را برای ایران و ایرانی می‌دهیم.

او ادامه داد: آمده‌ایم که تا به زورگویان جهان به ویژه ترامپ خونریز بگوییم که او هم مثل همه متحدانش هیچ غلطی در رابطه با ایران و ایرانی نمی‌تواند، انجام دهد.

مردی که به تازگی شیمی درمانی شده بود  عنوان کرد: حالم مساعد نبود اما دلم طاقت نیاورد که نیایم.

او گفت: امروز را بهترین فرصت برای سلام دادن به شهید سلمیانی و همرزمانش دیدم.

خانم جوانی که به همراه خانواده خود در مراسم حضور پیدا کرده بود، گفت: به امروز همه مردم در شهادت این سردار ملی گرد هم آمده‌اند تا نشان دهند فارغ از گرایش‌های سیاسی، به دنیا این پیام را مخابره کنند، که کلمه وطن برای تک تک ایرانی‌ها مقدس است و هرکسی که از جان از کیانمان دفاع کند، برای همیشه ماندگار و نزد ایرانی و ایرانیان زنده خواهد بود.

او ادامه داد: کارمند هستم و علی‌رغم اینکه ادارات تعطیل نبود اما از دو روز پیش برای حضور در این مراسم مرخصی گرفتم.

شور و شوق وصف ناشدنی مردم در تجلیل از سرداری که خود را مدیون او می‌دانند، در هر گوشه از حرم مطهر شاهچراغ(ع) و خیابانهای اطراف موج می‌زند و تراکم جمعیت به حدی است که به سختی امکان تردد وجود دارد.

حضور گسترده مردم در این مراسم، نشان داد که مردم فارس همچون گذشته، تکیه گاه محکمی برای نظام جمهوری اسلامی هستند مردمی که طی سال‌های اخیر این شور را تنها در ایام محرم و عزای حسین‌ابن علی(ع) نشان داده بودند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار