با حضور نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد،
معاون جمعیت هلال احمر ایلام گفت: نخستین دوره تربیت مربی آگاهی از خطرات مین و مهمات منفجر نشده در استان ایلام با حضور نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) برگزار شد.
کد خبر: ۸۱۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰ 07 January 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی اصغر علی اکبری اظهار داشت : در این دوره ۶۵ نفر از مربیان هلال احمر دو شهرستان مهران و دهلران حضور دارند.

وی اظهار کرد: این دوره با هدف آموزش اصول اولیه ایمنی در مخاطرات ناشی از انواع مین و مهمات منفجر نشده، آگاهی از اثرات ناشی از انفجار، شناخت مناطق پر خطر و همچنین بازآموزی مربیان در این دو شهرستان برگزار شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان ایلام بیان کرد: وقوع سیل فروردین ماه امسال در استان ایلام و احساس خطر از نمایان شدن انواع مین های جنگی در مناطق مرزی استان موجب شد سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با همکاری سازمان یونیسف این کارگاه را با هدف کاهش خطرات مین و مهمات منفجر نشده اجرا کند.

وی بیان کرد: در این دوره شناخت انواع مین و مهمات منفجر نشده، اصول اولیه ایمنی در مخاطرات ناشی از انفجار مین و تاثیرات ناشی از آن همچنین بررسی رفتارهای خطرناک و شناخت مناطق پر خطر،کمک های اولیه در هنگام حوادث احتمالی ناشی از انفجار مین و حمایت های روانی در این حوادث به مربیان آموزش داده می شود.

به گفته علی اکبری، پس از اتمام این دوره آموزشی نیزمربیان به مناطق عشایری، روستایی، مدارس و ... که از پیش شناسایی شده اند در شهرستان های مهران و دهلران اعزام و به آگاه سازی و آموزش جامعه هدف خود که در معرض خطر هستند اقدام خواهند کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار