عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه با اشاره به اینکه بر اساس رای دیوان عدالت اداری از این پس صدور مجوز کسب برای واحدهای صنفی صرفا با داشتن پایان کار ممکن خواهد بود، گفت: این امر باعث سردرگمی اتحادیه‌های صنفی شده و آمار واحدهای بدون مجوز را بالا می‌برد.
کد خبر: ۸۱۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰ 06 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حسین بیات اظهار کرد: بر اساس رایی که اخیرا دیوان عدلت اداری صادر کرده، استعلام داشتن پایان کار ساختمان از شهرداری برای صدور و تمدید پروانه‌های کسب ضروری اعلام شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که از یک سو بر اساس آیین نامه اجرایی قانون نظام صنفی اخذ استعلام از شهرداری نیاز نیست و از سوی دیگر بر اساس سیاست‌های ابلاغی اصل 44 نیز بر تسهیل‌گری صدور مجوزهای کسب و مقررات زدایی در این زمینه تاکید شده است.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه با بیان اینکه این دو موضوع با یکدیگر در تضاد هستند، افزود: این امر باعث سردرگمی اتحادیه‌های صنفی و روسای اتحادیه‌ها شده است.

بیات با بیان اینکه نزدیک به نیمی از مجتمع‌های تجاری ساخته شده در کرمانشاه پایان کار ندارد و متاسفانه اجازه شروع فعالیت نیز به آنها داده شده گفت: اگر قرار بود اجازه فعالیت بدون پایان کار داده نشود، باید این کار قبل از شروع فعالیت مجتمع‌های تجاری انجام می‌شد، نه اکنون که در هریک از این مجتمع‌ها گاهی چند صد واحد صنفی راه‌اندازی شده و مردم مشغول به کار هستند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه از پیامدهای این رای نیز یاد کرد و گفت: الزام پایان کار باعث می‌شود روند صدور و تمدید جوازهای کسب کاهش یابد و این امر به کاهش درآمد جدی اتحادیه‌ها و اتاق اصناف منجر خواهد شد.

به گفته بیات، با این کارافزایش واحدهای صنفی بدون جواز کسب که بسترساز تخلفات صنفی بیشتر است را نیز خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 20 تا 25 درصد واحدهای صنفی کرمانشاه بدون جواز کسب هستند، اظهار کرد: با اجرای این رای، این تعداد به 50 درصد هم می‌رسد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار