رییس اورژانس کرمان گفت: اقدامات اولیه انجام شده و هماهنگی لازم با کلیه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح استان انجام شده است و کلیه بیمارستان‌های سطح استان از ساعت ۱۲ ظهر امروز تا ظهر روز چهارشنبه در حالت آماده باش کامل قرار خواهند گرفت.
کد خبر: ۸۱۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ 06 January 2020

به گزارش «تابناک کرمان»؛ دکتر "محمد صابری" صبح امروز ۱۶ دی‌ماه در جلسه ستاد بحران با موضوع تشییع پیکر مطهر سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با اعلام این خبر اظهار کرد: به بیمارستان‌های بزرگ شهر کرمان اعلام کرده‌ایم که هر کدام ۵ تخت اورژانس و یک تخت ICU خالی داشته باشند تا در صورت رخ‌دادن اتفاقی با مشکل روبرو نشویم و بتوانیم امر خدمات رسانی را با سرعت بالایی انجام دهیم.

رییس اورژانس کرمان از لغو کلیه مرخصی‌ها پرسنل بهداشت و درمان استان کرمان خبر داد و بیان کرد: در حوزه پیش بیمارستانی ۳۳ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمولانس به شهر کرمان اضافه کردیم و با توجه به جمعیت و اینکه امکان دارد اتوبوس‌ها و آمبولانس‌ها نتوانند حرکت کنند، اتوبوس آمبولانس‌ها ظرفیت بستری ۱۳ بیمار و آمبولانس‌ها به ۱۰ بیمار را افزایش داده ایم.

وی بیان کرد: پایگاه‌ها اورژانس در جاده‌ها مستقر هستند و اعلام کرده‌ایم که در مسیر جاده‌ها حضور داشته باشند همچنین در حوزه بهداشتی نیز نظارت بر موکب‌ها و خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها را به صورت دقیق خواهیم داشت تا مشکلی ایجاد نشود.

صابری ادامه داد: ۴۵ مامور اورژانس پیاده با لباس مخصوص در طول مسیر حضور دارند تا در صورتی که مشکلی ایجاد شد و ازدحام جمعیت اجازه حضور آمبولانس‌ها را نداد، اقدامات اولیه بر روی این افراد صورت گیرد.

رییس اورژانس کرمان با بیان این مطلب که ۲ دستگاه بالگرد اورژانس کرمان نیز در حالت آماده باش خواهند بود، تصریح کرد: درخواست داریم که آمبولانس‌های هلال احمر در گلزار شهدا به ما کمک کنند.

به گزارش ایسنا، "رضا فلاح" مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این جلسه گفت: به یک هزار و ۲۰۰ نیروی هلال احمر فراخوان داده‌ایم که ۴۵۰ نفر آنها پیاده در مسیر قرار دارند، همچنین ۶۰ دستگاه خودرو از استان‌های یزد و سیستان و بلوچستان امروز حرکت کرده‌اند تا در این مراسم به ما کمک کنند.

وی با بیان این مطلب که ۳۰ پایگاه در سطح استان برای حوادث جاده‌ای آماده باش داده‌ایم، تصریح کرد: ۳ هزار تخته پتو به صورت امانی در اختیار سپاه قرار داده شده است همچنین ۳۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در گلزار شهدا نیز نصب خواهد شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه ما در بحث دارو نمی‌توانیم اقدامی انجام دهیم، اظهار کرد: بالگرد جمعیت هلال احمر برای این مراسم در حالت آماده باش است.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار