اعضای شورای اسلامی شهر شیراز لایحه دو فوریتی نامگذاری بزرگراه کوهسار مهدی به نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی را تصویب کردند.
کد خبر: ۸۱۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ 06 January 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:اعضای شورای شهر شیراز صبح دوشنبه ۱۶ دیماه در یک جلسه علنی فوق‌العاده، لایحه دو فوریتی نامگذاری بزرگراه جدیدالاحداث کوهسار مهدی، به نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی موافقت کردند.

ابراهیم صبوری، نائب رئیس شورای شهر شیراز در موافقت با دوفوریت این لایحه گفت: اگر روزی ایرانیان به اسطوره‌هایی نظیر آرش و آریوبرزن افتخار می‌کردند، امروز سردار سلیمانی، اسطوره‌ای از جنس امروز ایرانیان است که برای قرن‌ها مایه مباهاتمان خواهد بود.

صبوری افزود: سردار شهید سلیمانی همه داشته‌های خود را برای حفظ و حراست از سرزمین و سرحدات سرزمینی که هزاران شهید خون خود را تقدیم کردند، در طبق اخلاص گذاشت.

شهردار شیراز نیز در این باره گفت: در دو روز گذشته مردم شریف شیراز با تماس‌ها و پیام‌هایی از مجموعه مدیران شهری این خواسته را داشتند تا برای نامگذاری معبر و محلی به نام شهید سلیمانی، پیشقدم شود.

حیدر اسکندرپور ادامه داد: اعضای شورا هم نظر برای این موضوع بودند و دو فوریت این مهم به دلیل این بود که خواسته مردمی است و حداقل کاری است که می‌توانیم برای این شهید بزرگوار به سرانجام برسانیم.

شهردار شیراز پیشنهاد داد تا تندیس سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی نیز ساخته و در ابتدای بزرگراهی که به نام او مزین خواهد شد، نصب شود.

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر شیراز نیز گفت: با انبوهی از مطالبات مردمی طی روزهای گذشته برای نامگذاری خیابان یا معبری به نام این شهید یا ساخت سازه‌ای برای یادگاری از این شهید والام مقام به شوراییان شهر شیراز ارسال شد.

سعید نظری با بیان اینکه معابر مختلفی ارزیابی شده است، گفت: از آنجا که به دنبال جایی برای به نتیجه رسیدن این مهم بودیم، دو خیابان و معبر بلوار رحمت و کوهسار مهدی(عج) را به بحث و بررسی گذاشتیم.

او ادامه داد: این کوهسار، یک معبر بزرگ اتوبان شکل با ظرفیت‌های مختلف است که پل‌ها و تونل‌های متعددی در آن ساخته شده است.

نظری با بیان اینکه کوهسار مهدی(عج) رویکرد فرهنگی و ورزشی دارد و مرکزی برای بعضی از مناسبت‌های فرهنگی در آینده خواهد بود، عنوان کرد: این پروژه توسط قرارگاه خاتم در حال اجراست.

او در خصوص نامگذاری بلوار رحمت به نام این شهید نیز گفت: این بلوار به واسطه وجود گلزار شهدا و تردد چند باره ایشان در زمان سفر به شیراز نیز از دیگر پیشنهادات است.

قاسم مقیمی، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و اقتصاد شورای شهر شیراز نیز پیشنهاد تغییر نام بلوار پاسداران و ساخت تندیس فاخری از این شهید والام مقام توسط سازمان سیماو منظر شد.

احمد تنوری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز نیز پیشنهاد نامگذاری کوهسار مهدی یا بلوار رحمت به نام این شهید داد.

نوذر امامی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر شیراز نیز با بیان اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس و قبل از آن شاهد به خون غلطیدن و شهادت بسیاری از فرزندان این سرزمین و ایران اسلامی بودیم، گفت: اما شهادت سپهبد قاسم سلیمانی باشکوه ترین و خالص ترین شهادتی است که به چشم دیدم.

او ادامه داد: شهید سلیمانی مستقیما یه دست خونریزترین و متجاوزترین رئیس جمهور به شهادت رسید.

امامی با بیان اینکه اومهمان یک کشوری دیگر بود اما به دستور ترامپ، رئیس جمهور خون ریز به شهادت رسید، گفت: ارزش شهید سلیمانی به اندازه خواسته او یعنی شهادت بود.

او نیز پیشنهاد نامگذاری بزرگراه کوهسار مهدی به طول هفت کیلومتر مربع به نام شهید سپهبد سلیمانی داد.

سید احمدرضا دستغیب، دیگر عضو شورای شهر شیراز نیز ضمن تسلیت شهادت سرباز اسلام و مالک اشتر مقام معظم رهبری، بیان کرد: او بزرگترین سردار ایرانی و خاورمیانه در طول تاریخ است.

او با بیان اینکه نام سردار سلیمانی تا ابد جاودان در دلهای ایرانیان خواهد بود و باعث انگیزه‌ای برای مقاومت خواهد بود، گفت: پل کابلی از بزرگترین پل‌های مهندسی ساز شیراز است و موقعیت مناسبی برای تغییر نام دارد.

علی ناصری، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز نیز با بیان اینکه به هیچ زبانی نمی‌توانیم به سردار دلها که ایثار را به بهترین شکل ممکن به منصه ظهور رساند، ارادت خود را نشان دهیم، پیشنهاد تغییر نام کوهسار مهدی(عج) را داد و گفت: ابر پروژه کوهسار مهدی توسط همکاران این سردار در قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حال ساخت است و می‌تواند مانند نگینی بر تارک شیراز بدرخشد و شاهراه ارتباطی شمال غرب شیراز و جنوب شرق شیراز با احداث بزرگراه شیراز به اصفهان باشد.

نواب قائدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز نیز پیشنهاد تغییر نام کوهسار مهدی(عج) از تقاطع جام جم تقاطع شهدای انقلاب با ۶.۸ کیلومتر در هر مسیر رفت و برگشت داد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار