مدیرعامل شرکت فولاد اکسین ضمن تشکر از مهندس محمدی بابت حمایت های صورت گرفته، اظهار داشت: هم افزایی و همکاری که با حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بین فولاد اکسین و فولاد خوزستان به وجود آمده و در شرایط حساس کشور اثربخش بوده می تواند مدل مطلوبی برای استفاده سایر شرکتها باشد تا بتوانیم با استفاده از این تجربه، از یک پنجره واحد به صنعت فولاد نگاه کنیم.
کد خبر: ۸۱۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹ 05 January 2020

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان نشست هم افزایی مهندس ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین و مهندس محمدی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان و با حضور مدیران دو شرکت در فولاد خوزستان برگزار شد.

در این نشست مدیرعامل شرکت فولاد اکسین ضمن تشکر از مهندس محمدی بابت حمایت های صورت گرفته، اظهار داشت: هم افزایی و همکاری که با حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بین فولاد اکسین و فولاد خوزستان به وجود آمده و در شرایط حساس کشور اثربخش بوده می تواند مدل مطلوبی برای استفاده سایر شرکتها باشد تا بتوانیم با استفاده از این تجربه، از یک پنجره واحد به صنعت فولاد نگاه کنیم.

مهندس ابراهیمی افزود: شرکت فولاد اکسین در سال ۸۸ برای ایجاد ارتباط میان صنعت فولاد با صنایع نفت و گاز بوجود آمد اما به تدریج وارد یک دوره بحران شد به طوریکه در پایان سال ۹۷ شرایط نزدیک شدن آن به ماده ۱۴۱ و اعلام ورشکستگی شرکت فراهم بود، با توجه با این مشکلات عدیده، از جانب هیئت مدیره شرکت فولاد خوزستان ماموریتی به بنده داده شد تا با حمایت آنها بتوانیم مشکلات فولاد اکسین را کاهش دهیم و در سال ۹۸ شاهد یک اکسین متفاوت باشیم که این امر ظرف ۹ ماهه نخست سال جاری محقق شد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین ادامه داد: در شرکتی که تا سال قبل حسابهای بانکی بسته بود و طی ۱۰ سال ابتدای فعالیت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته داشت، با تغییر فرآیندهای مدیریتی و در سایه حمایت وزارت رفاه، سهامداران و شرکت فولاد خوزستان در آبان سال ۹۸ سود خالص آن را به ۲۰۰ میلیارد تومان رساندیم.

وی بیان داشت: بالانس عرضه و تقاضا وقتی وجود نداشته باشد تاثیرات منفی روی شرکت تولید کننده و تاثیر مستقیم روی هزینه هایی دارد که باعث زیان انباشته برای شرکت می شود، ما برای ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا مدل مدیریتی را پیاده سازی کردیم تا صادرات را افزایش و ارزآوری بیشتری برای کشور و شرکت داشته باشیم. خوشبختانه با تلاش های دو شرکت در آذر ماه رکود سالیانه صادرات ورق های عریض شکسته شد و امیدواریم تا انتهای سال جاری با حفظ همین روند به برنامه مورد نظر که معادل ۷۰ درصد کل صادرات شرکت از ابتدای فعالیت تا سال ۱۳۹۷ می باشد دست یابیم. از منابع ارزی حاصل از صادرات یک سری قطعات یدکی خریداری شد که در ۱۰ سال گذشته سفارش داده نشده بود به طوریکه اگر این کار بزرگ و ملی انجام نمی گرفت، در آینده نزدیک تولید کارخانه دچار یک توقف طولانی مدت می شد ولی با همکاری هر دو مجموعه اکنون دوام تولید در فولاد اکسن تضمین شده است.

مهندس ابراهیمی تصریح کرد: یکی از بازارهای جدیدی که برای صادرات محصولات پیدا کردیم بازار اروپاست که در این شرایط بحرانی نقطه قوتی برای کشور است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین در پایان خاطرنشان کرد: درنتیجه هم افزایی که میان دو شرکت بوجود آمده برای سال آینده به دنبال رکورد جدیدی در صادرات هستیم که این امر با توجه به اینکه بازارها را شناخته و مشتری محصولات را پیدا کرده ایم برنامه ها را برای دستیابی به این هدف بزرگ برای سال آینده در بهمن ماه مشخص خواهیم کرد.

همچنین در این نشست مهندس محمدی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در سخنان کوتاهی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س)، ۹ دی روز بصیرت و تشکر از آقای مهندس ابراهیمی و همکاران گفت : همکاری و هم افزایی که بین دو شرکت وجود دارد یک حالت برد برد است که می تواند الگویی برای سایر شرکتها باشد.

در پایان لوح های تقدیری از طرف مهندس ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین به مهندس محمدی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان و تنی چند از مدیران دو شرکت به پاس همکاری های فراوان در زمینه صادرات اهداء شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار