زمین لرزه
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۸ ریشتر، مرز استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی را لرزاند
کد خبر: ۸۱۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰ 02 January 2020

مرز خراسان رضوی لرزید

 زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۸ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری زمین حوالی سنگان در مرز استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی را لرزاند.

گزارش مقدماتی این زمین‌لرزه حاکی از آن است که؛ محل وقوع آن مرز استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی - حوالی سنگان به وقت محلی: ۱۳۹۸/۱۰/۱۲، ۰۷:۵۹:۰۴  بوده است.

مختصات آن طول جغرافیایی: ۶۰.۳۳، عرض جغرافیایی: ۳۴.۰۳، عمق زمین‌لرزه: ۸ کیلومتر است.
 
هیچ گونه تلفات جانی گزارش نشده است
مدیرکل بحران استان خراسان رضوی گفت: اکیپ‌های ارزیابی و امداد به منطقه زلزله‌زده خراسان رضوی اعزام شدند.

 تاکنون هیچ گونه تلفات جانی گزارش نشده است.

زلزله در شهرستان‌های زیرکوه و قاین هم احساس شد
مدیرعامل هلال احمر خراسان جنوبی نیز در این خصوص گفت: زلزله در شهرستان‌های زیرکوه و قاین هم احساس شده و تیم‌های ارزیاب از این شهرستان‌ها به روستا‌های شمالی استان برای بررسی خسارت‌های احتمالی اعزام شده اند و تا کنون خسارتی گزارش نشده است.


نزدیک‌ترین شهر‌ها به محل وقوع زلزله؛ ۴۱ کیلومتری سنگان (خراسان رضوی)،   ۴۷ کیلومتری نشتیفان (خراسان رضوی) و ۵۶ کیلومتری حاجی آباد (خراسان جنوبی) و نزدیکترین مراکز استان؛ ۱۶۵ کیلومتری بیرجند و ۲۶۲ کیلومتری مشهد است.

سنگان همچنان می‌لرزد / ثبت دو پس لرزه

در پی وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۵.۸ ریشتر در منطقه سنگان مرز بین خراسان رضوی و جنوبی که در ساعت ۷ و ۵۹ دقیقه صبح امروز رخ داده است تا کنون دو پس لرزه به بزرگی ۳.۷ ریشتر در ساعت ۸ و ۵۳ دقیقه و زمین لرزه ۲.۶ ریشتر در ساعت ۸ و ۲۸ دقیقه امروز نیز رخ داده است.

 تا این لحظه هیچ‌گونه خسارت جانی گزارش نشده است، اما به دلیل سکونت عشایر در این منطقه، خسارت‌هایی به فضا‌های نگه‌داری دام وارد شده است. تیم‌های ارزیاب و امدادرسان برای بررسی شرایط و خدمت رسانی به منطقه زلزله‌زده اعزام شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار