معاون فناوری و نوآوری وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای پایلوت "5G" در کشور در سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۱۰۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 02 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سید ستار هاشمی ، با بیان اینکه حرکت دنیا به سمت اینترنت "5G" شروع شده، گفت: کشور چین یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه است و مشخصا شرکت "هوآوی" در این کشور حرکت‌های خوبی را در این زمینه آغاز کرده است.

وی افزود: در ایران نیز کشش بازار بگونه‌ای است که باید به این سمت حرکت کنیم و در همین راستا نقشه راه در بحث 5G در وزارت ارتباطات تهیه شده و ماتریس مسئولیت ها نیز نهایی و به دستگاه های مربوطه ابلاغ شده و در حال آمادگی هستیم تا در گام اول اجرای طرح را پایلوت داشته و در ادامه اجرای آن را در کشور داشته باشیم.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که پایلوت طرح را در اسرع وقت داشته باشیم، اما نهایتا پایلوت این طرح سال آینده در کشور اجرایی می‌شود.

هاشمی در خصوص محل اجرای پایلوت این طرح هم گفت: هنوز بررسی‌ها در این زمینه ادامه دارد.

وی یادآور شد: نکته حائز اهمیت در بحث 5G بحث هزینه‌های آن است، چرا که بطور معمول هر تکنولوژی نوظهور در ابتدا هزینه های بالایی برای استفاده دارد و باید در کشور این بررسی را انجام دهیم که آیا بازار کشش همراهی برای استفاده از این نسل از اینترنت را دارد.

به تمام فعالان"گیم و انیمیشین" در شرکت‌های نوپا تسهیلات می‌دهیم

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در ادامه با اشاره به بازار پررونق گیم و انیمیشن در جهان گفت: در ایران نیز استعدادهای بسیاری در این حوزه داریم و معتقدیم این حوزه می تواند نقش بسیاری در اشتغالزایی کشور داشته باشد و در همین راستا حمایت از فعالان گیم و انیمیشین را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: طرح حمایت از فعالان گیم و انیمیشین در قالب طرح "نوآفرین" در دستور کار قرار گرفته و بر اساس این طرح فعالان این حوزه در قالب شرکت های نوپا می توانند از تسهیلات وزارت ارتباطات در این حوزه استفاده کنند.

هاشمی تصریح کرد: فعالان این حوزه باید برای دریافت تسهیلات از طریق سایت "ایران کارفا" به آدرس www.irankarfa.ir اقدام کنند.

وی یادآور شد: سقف تسهیلات نیز بسته به نوع پروژه و میزان اشتغالزایی آن برای هر پروژه متفاوت خواهد بود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار