مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خبر داد؛
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره بهره‌مندی تمام جمعیت شهری استان از آب سالم و بهداشتی را از برکات تصویب قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب برشمرد. بیش از 50 درصد جمعیت شهری قم بهره‌مندی از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب را دارند.
کد خبر: ۸۱۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۲ 02 January 2020

به گزارش تابناک قم، دکتر علی جان صادق پور در نشست خبری به مناسبت 11 دی سالروز تصویب قانون تأسیس شرکت‌های آب و فاضلاب در سخنانی از همراهی رسانه‌های استان با شرکت آب و فاضلاب در راستای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مردم قدردانی کرد.

وی قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب را یکی از قوانین مترقی، پویا و جامع را برای خدمت به مردم دانست و اظهار داشت: آثار و برکات تصویب این قانون در همه زمینه‌ها مشهود است که از آن جمله می‌توان به بهره‌مندی تمام جمعیت شهری استان قم از آب سالم و بهداشتی نام برد.

واگذاری بیش از 445 هزار انشعاب آب و فاضلاب در قم/ بهره‌مندی تمام جمعیت شهری استان از آب سالم

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه بیش از 50 درصد جمعیت شهری قم بهره‌مندی از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب را دارند گفت: در حال حاضر 35 درصد جمعیت شهر تحت پوشش قرار دارند و مابقی هم در حال اتصال به شبکه هستند.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب استان قم در طول 25 سال عمر خود منشاء خدمات بسیار متنوع و ارزنده‌ای بوده است، خاطرنشان کرد: احداث هشت تصفیه‌خانه آب و فاضلاب، واگذاری بیش از 445 هزار انشعاب آب و فاضلاب، اصلاح 600 کیلومتر شبکه آب، توسعه خطوط انتقال آب به طول157 کیلومتر و خطوط فاضلاب به طول 15 کیلومتر از جمله خدمات شرکت آب و فاضلاب قم از زمان تأسیس تاکنون است.

دکتر صادق پور احداث 351 هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب، حفر و تجهیز 70 حلقه چاه، احداث چهار نیروگاه خورشیدی و برقابی با توان تولید سه هزار و 145 کیلووات، راه‌اندازی و توسعه سامانه‌های تله‌متری و GIS در تمام شهر قم، احداث 4 آزمایشگاه، راه‌اندازی سامانه تلفنی 122 آبفای قم با ارائه 28 خدمت را از دیگر خدمات شرکت آب و فاضلاب استان قم برشمرد.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی علیه کشور گفت: با این وجود خدمات حوزه آب و فاضلاب به هیچ عنوان متوقف نشده و حتی یک ساعت قطعی عمدی آب نداشتیم مگر اینکه بر اثر حوادث این اتفاق افتاده باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه با تشدید تحریم‌ها خدمات آب و فاضلاب در سطح کشور ارتقا یافته است خاطرنشان کرد: در حال حاضر عمده تجهیزات صنعت آب و فاضلاب کشور در داخل تولید می‌شود که استان قم در این خصوص به ویژه در حمایت از تولید داخلی نقش مهمی ایفا کرده است.

وی در همین راستا به حمایت شرکت آب و فاضلاب استان قم از ساخت اسکروپمپ فاضلاب با توان تولیدکنندگان داخلی و بومی اشاره کرد و گفت: در حالی که اسکروپمپ فاضلابی تنها در خارج از کشور تولید می‌شد اما ما با اعتماد و اطمینان به جوانان و متخصصان بومی توانستیم این محصول را در داخل تولید کنیم و به مرحله تولید انبوه برسانیم که سالانه می‌تواند از خروج میلیون‌ها ارز از کشور جلوگیری کند.

دکتر صادق پور در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از عملکرد شرکت آب و فاضلاب طی سال‌های 92 تا 98 پرداخت و اظهار داشت: اصلاح و توسعه بیش از 338 کیلومتر شبکه آب و خطوط انتقال آب، توسعه 265 کیلومتر شبکه فاضلاب، رسیدگی به بیش از 107 هزار حوادث آب و فاضلاب و فروش بیش از 84 هزار و 680 انشعاب آب و فاضلاب از جمله مهم‌ترین اقدامات این دوره به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته 15 پروژه آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر 141 میلیارد تومان اجرا و به بهره‌برداری رسید، یادآور شد: افتتاح ساختمان کلرزنی صادقیه، تکمیل پروژه بانک توسعه اسلامی با اجرای سه هزار و 800 فقره نصب انشعاب فاضلاب، راه‌اندازی سایت انرژی خورشیدی به ظرفیت 100 کیلووات، نصب بیش از 27 هزار فقره انشعاب آب و فاضلاب و اجرای 90 کیلومتر شبکه آب و فاضلاب از جمله این پروژه‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم مطالعه، طراحی و اجرای پروژه فاضلاب پردیسان شامل خطوط اصلی و فرعی، مطالعه و طراحی تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان، تعمیر و بازسازی مخازن ذخیره به ظرفیت 7 هزار و 500 متر مکعب، بازسازی، تکمیل و ارتقاء تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 و پیشرفت 97 درصدی، آغاز عملیات 3 پروژه استفاده از آب خاکستری، تکمیل پکیج تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان و واگذاری پساب آن به شهرداری برای استفاده در فضای سبز شهری را از دیگر اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته برشمرد.

وی تکمیل مطالعات فاضلاب شهرهای سلفچگان ، کهک و دستجرد، ارتقاء سامانه 122 از جهت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از جمله مدیریت مرکز تماس و نیز مدیریت ارتباط با مشتری، حصار کشی و بازسازی چاه‌های علی‌آباد، حفر و تجهیز تعداد 5 حلقه چاه در سطح استان، مطالعه اصلاح و بازسازی خط انتقال سد 15 خرداد، تکمیل مستندسازی فرآیندهای شرکت آبفا، بازسازی و نوسازی و بهسازی تاسیسات آبرسانی از جمله خطوط، تصفیه‌خانه‌ها، خطوط انتقال و ایستگاه‌های پمپاژ و بازسازی و تعمیر مخازن ذخیره و حوضچه‌ها و شیرآلات خط انتقال را از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب ذکر کرد.

دکتر صادق پور در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح پروژه‌های در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب پرداخت و اجرای خط اضطراری فاضلاب مسکن مهر، تکمیل تصفیه‌خانه50 هزار مترمکعبی اصلاح و توسعه 120 کیلومتر شبکه آب و فاضلاب، حفر و تجهیز 5 حلقه چاه، استقرار برنامه جدید قرائت مشترکین با استفاده از زیرساخت‌های شبکه اینترنتی، بازسازی دریچه شیرآلات خط انتقال از تصفیه‌خانه آب تا شهر قم را از جمله این پروژه‌ها عنوان کرد.

وی احداث نیروگاه برق‌آبی سالاریه، احداث سایت فتوولتائیک جهت بهره‌برداری از انرژی خورشیدی در ایستگاه پمپاژ شکوهیه، استفاده از گاز تولیدی تصفیه‌خانه جهت تولید برق با پیشرفت بالای 90 درصدی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از جمله قانون استفاده و بازچرخانی آب خاکستری را نیز از جمله پروژه‌های اقتصاد مقاومتی آبفای استان برشمرد.

دکتر صادق پور در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب با اقداماتی که در حوزه کمیت و کیفیت ارائه خدمات انجام داده کارنامه نسبتاً مطلوبی از خود به جای گذاشته است اظهار داشت: در همین راستا آبفای استان قم افتخارات بسیار ارزشمندی در زمینه‌های بهره‌برداری، پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، صرفه‌جویی در مصرف برق، نظام پیشنهاد‌ها، حقوق شهروندی، عفاف و حجاب و جشنواره شهید رجایی در سطح ملی و استانی کسب کرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار