معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، از توزیع کتاب به ارزش سه میلیارد ریال در مناطق محروم استان طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۱۰۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷ 01 January 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ یونس قیطانیافزود: این کتاب ها بین باشگاه های کتابخوانی، کتابخانه های استان، موسسات مردم نهاد و اشخاص حقیقی و حقوقی توزیع شده است.

به گفته وی این کتاب ها به صورت هدفمند بین نهادهای فرهنگی، مراکز علمی و آموزشی، مناطق دور افتاده مرزی، مروجان و تشکل های فعال حوزه توسعه و ترویج کتابخوانی، مدارس، روستاها و کتابخانه های عمومی استان توزیع شده است.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام موضوع این کتاب ها را ادبیات و فرهنگ بومی، دفاع مقدس، کودک و نوجوان، دینی و مذهبی و عمومی عنوان کرد و گفت: اولویت این اداره کل جذب کتاب های کودک و نوجوان و تاکید بر کتاب های تولیدی و تالیفی است.

قیطانی حمایت پیش از چاپ برای آثار فاخر و ارزشمند که دارای شرایط ویژه از لحاظ پژوهشی بودن، نو بودن، آثار فاخر مرتبط به فرهنگ بومی و محلی را از دیگر حمایت های این اداره کل در حوزه نشر عنوان کرد و افزود: با رایزنی های صورت گرفته به زودی میزان قابل توجهی کتاب آموزشی درسی نیز جذب و برای ارائه در مناطق محروم استان توزیع خواهد شد.

به گفته وی، این اقدامات با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقای فرهنگ مطالعه در استان و حمایت از حوزه تولید و نشر کتاب انجام گرفته است./م
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار