مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ۱۲۰ بسته بهداشتی از سوی هلال احمر میان خانواده‌های کم برخوردار مناطقی از شهرستان کارون که دچار آبگرفتگی شده بودند توزیع شد.
کد خبر: ۸۱۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ 01 January 2020

علی خدادادی بیان کرد: این بسته‌ها حاوی  مواد شوینده، صابون، مایع دستشویی، مسواک، خمیر دندان، پد بهداشتی بانوان، پوشک بچه، شیر خشک، شامپو ضد شپش، دستمال مرطوب، چکمه کودک و دستمال کاغذی بوده است.

وی گفت: امدادرسانی به مناطقی از اهواز و استان که بر اثر بارش باران ۲۵ آذر ماه امسال دچار آبگرفتگی شده بودند ادامه دارد و ارسال بسته های حمایتی و غذایی در این مناطق  همچنان در حال انجام است.

بر اساس گزارش ایرنا ۲۵ آذر ماه امسال بارش باران در استان باعث آبگرفتگی اغلب مناطق خوزستان شد و این حادثه مشکلات زیادی را برای زندگی روزمره مردم ایجاد کرد.

در مصوبه روز چهارشنبه چهارم آبان ماه هیات دولت، برای خانواده‌هایی که در جریان آبگرفتکی اخیر دچار خسارت شدند ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض تصویب کرد که از این مبلغ ۵۰ میلیون ریال آن برای تعمیر واحد مسکونی و ۵۰ میلیون ریال دیگر برای تعمیر لوازم خانگی اختصاص می‌یابد.

همچنین مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه برای لوازم خانگی پرداخت می‌شود وعلاوه بر این نیز مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال دیگر برای تعمیر واحدهای مسکونی تسهیلات داده خواهد شد.

برای واحدهای مسکونی که نیاز به احداث مجدد دارند مبلغ ۵۰ میلیون ریال ویژه لوازم خانگی به عنوان کمک‌های بلاعوض پرداخت می‌شود و ۱۲۰ میلیون ریال دیگر تحت عنوان کمک بلاعوض برای احداث واحد مسکونی پرداخت خواهد شد.

در خصوص تسهیلات به واحدهای مسکونی که نیاز به احداث مجدد دارند؛ مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه ویژه لوازم خانگی و همچنین ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای احداث مجدد واحدهای مسکونی پرداخت می‌شود که در مجموع شامل ۲۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۶۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه است.

استاندار خوزستان و رییس شورای سلامت استان نیز با تاکید بر آهک پاشی و شست و شوی تمامی معابر و جوی‌های روباز از سوی شهرداری‌ها از مدیر کل امور شهری استانداری خواست شهرداران نقاط درگیر با مشکل آبگرفتگی ناشی از بارندگی را ملزم به انجام عملیات آهک پاشی کند.

شهرستان کارون در سال ۹۱ از شهرستان اهواز جدا شد و مرکز این شهرستان شهر کوت عبداله است، جمعیت این شهرستان بیش از ۲۰۰ هزار نفر است که در جریان آبگرفتگی اخیر در استان قرارگاه اسکان اضطراری در این شهرستان توسط هلال احمر برای استقرار مردم مناطق آبگرفته این شهرستان برپا شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار