استاندار همدان گفت: تا پایان سال ۹۸ شهرداری‌ها نباید بدهی به کتابخانه‌ها داشته باشند، مادامی که شهرداری‌ها باور ندارند این سهم را باید پرداخت کنند هیچ مبلغی به آن‌ها نباید پرداخت شود.
کد خبر: ۸۰۹۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷ 30 December 2019
استاندار همدان گفت: تا پایان سال ۹۸ شهرداری‌ها نباید بدهی به کتابخانه‌ها داشته باشند، مادامی که شهرداری‌ها باور ندارند این سهم را باید پرداخت کنند هیچ مبلغی به آن‌ها نباید پرداخت شود.

به گزارش ایسنا؛ سیدسعید شاهرخی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همدان، بیان کرد: کتاب حاصل فکر و اندیشه متفکران وارسته‌ای است که می‌تواند به عنوان یک منبع سرشار در اعتلای جامعه نقش مؤثر و بی‌بدیلی داشته باشد.

وی ادامه داد: با وجود توسعه ابزار‌های مختلف اطلاع‌رسانی نرم افزار‌های مختلفی که وجود دارد کتاب توانسته نقش و جایگاه‌ها ارزشمند خود را به علت جامعیت، ظرفیت و ساختار خاص خود حفظ کند.

استاندار همدان با تأکید به اینکه یکی از رسالت‌ها و وظایف مهم ما پرداختن به اهمیت، نقش کتاب و تأثیر گذاری در همه شئونات جامعه است که رسالت بسیار سنگینی است و هر کس با توجه به سهم خود باید آن را ایفا کنیم، اظهار کرد: کل کتابخانه‌های ما از سال ۹۲ تاکنون ۵۵ درصد افزایش یافته و به زیربنای کتابخانه‌ها نیز ۱۰ هزار متر افزایش پیدا کرده است.

شاهرخی افزود: از نظر کمیت و کیفیت به کتاب باید کاری کنیم تا فرهنگ کتابخوانی اجتماعی شود و در سبد هزینه خانوار خرید کتاب و افزایش کتابخوانی قرار داده شود.

وی خاطرنشان کرد: برای افزایش کتابخوانی در ادارات استان در جلسات شورای اداری یا برنامه‌ریزی به صورت فصلی جلسات معرفی کتاب برگزار شود همچنین دستگاه‌های مختلف دولتی در جهت نشر کتابخوانی به صورت فصلی جلسات معرفی کتاب داشته باشند.

استاندار همدان با اشاره به برگزاری نمایشگاه استانی کتاب از ۱۸ تا ۲۳ دی ماه امسال یادآور شد: این نمایشگاه کتاب با حضور آثار جدید ۵۸۴ ناشران ملی برگزار خواهد شد همچنین مراکز علمی و دانشگاهی باید درخواست‌های خود را به اداره ارشاد استان ارائه دهند تا ناشران کتاب‌های مورد نیاز دانشجویان و دانشگاهیان را تهیه کنند و غرفه‌هایمان را هدفمند پر کنیم.

شاهرخی در رابطه با پروژه‌های نیمه کاره نهاد کتابخانه‌ها که به علت نبود اعتبار بر زمین مانده‌اند، گفت: تا سقف یک میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های کتابخانه‌های عمومی استان و یک میلیارد تومان نیز در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کانون‌های فرهنگی پرورشی اعتبار تخصیص داده خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها به حکم قانون باید سهم نیم‌درصد خود را به کتابخانه‌ها پرداخت کنند، اظهار کرد: شهرداری‌ها در صورتی که بدهی خود را به کتابخانه‌ها تسویه نکنند فوق‌العاده عمران خود را دریافت نخواهند کرد همچنین شهرداری‌هایی که بالای ۱۰۰ میلیون تومان بدهکار هستند، اعتبارات کمیسیون تخصیص عمرانی تا قبل از زمان تسویه پرداخت نخواهد شد.

استاندار همدان در پایان یادآور شد: تا پایان سال ۹۸ شهرداری نباید بدهکاری به کتابخانه‌ها داشته باشند، مادامی که شهرداری باور ندارند این سهم را باید پرداخت کنند هیچ مبلغی به شهرداری نباید پرداخت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار