برای پیدا کردن و معرفی مسیرهای جدید برای پرواز خارجی یا داخلی، شرکت‌های هواپیمایی مدت طولانی روی آن وقت می‌گذارند و زمانی که نتیجه بگیرند درخواست خرید بلیط هواپیما یا بلیط ارزان هواپیما برای آن مسیر زیاد است و به سودآوری دلخواهشان می‌رسند اقدام به راه‌اندازی آن می‌کنند.
کد خبر: ۸۰۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲ 28 December 2019

برای پیدا کردن و معرفی مسیرهای جدید برای پرواز خارجی یا داخلی، شرکت‌های هواپیمایی مدت طولانی روی آن وقت می‌گذارند و زمانی که نتیجه بگیرند درخواست خرید بلیط هواپیما یا بلیط ارزان هواپیما برای آن مسیر زیاد است و به سودآوری دلخواهشان می‌رسند اقدام به راه‌اندازی آن می‌کنند.

راه‌اندازی یک مسیر پروازی جدید به عوامل بسیاری بستگی دارد که این عوامل مشخص می‌کنند این پرواز خارجی یا داخلی باید چگونه و در چه زمانی انجام شود. اگر قبل از این تجربه‌ی خرید بلیط هواپیما یا بلیط ارزان هواپیما را داشته‌اید و با هواپیما سفرکرده‌اید حتماً مجله‌های داخل هواپیما که در پشت جلد آن نقشه‌ی پروازها وجود دارد را دیده‌اید. باید بدانید این مسیرها به صورت تصادفی انتخاب نشده‌اند بلکه سال‌ها زمان صرف شده تا یک مسیر انتخاب شود.

طرز کار شبکه‌های ایرلاین به چه صورت است؟

دو روش برای ایجاد و راه‌اندازی یک شبکه وجود دارد که ایرلاین ها از یکی از آن‌ها استفاده می‌کنند. معروف‌ترین روش، روش قطب و اقماری است. در این روش مسافرانی که خرید بلیط هواپیما انجام داده‌اند به شهرهایی که قطب حمل‌ونقل محسوب می‌شوند منتقل‌شده و ازآنجا به سایر شهرهایی که در شبکه قرار دارند می‌روند.

یکی از ایرلاین های معروف که از این روش استفاده می‌کند یونایتد ایرلاینز می‌باشد که قطب‌های حمل‌ونقل آن در شهرهای شیکاگو، هیوستون، واشینگتن دی سی، دنور، نیوآرک و سان فرانسیسکو است. به بیان ساده‌تر ایرلاین هایی مثل یونایتد ایرلاینز مسافرانی که در شهرهای کوچک اقدام به خرید بلیط خارجی یا داخلی هواپیما یا بلیط ارزان هواپیما کرده‌اند را در یکی از قطب‌های حمل‌ونقل خود جمع کرده و سپس ازآنجا به وسیله ی پروازهای بزرگ‌تر آن‌ها را به شهرهای مهم انتقال می‌دهند.

شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز امسال دو مسیر پروازی جدید را راه‌اندازی کرد که یکی از آن‌ها پرواز خارجی یا داخلی سان فرانسیسکو به آمستردام و دیگری پرواز خارجی یا داخلی بدون توقف به پاپیته بود.

روش دوم استفاده از شبکه‌ی نقطه به نقطه است. در این شبکه مسافران به قطب حمل‌ونقل منتقل نمی‌شوند بلکه بین شهرها جابه‌جا می‌شوند. معمولاً این پروازها به صورت روزانه انجام نمی‌شوند و بیشتر مسافرانشان گردشگران و کسانی هستند که به تفریح می‌روند. الیجنت ایر و فرانتیر ایرلاینز جزو دو ایرلاینی هستند که از این روش استفاده می‌کنند و بسیار موفق هستند.

 

انتخاب یک مسیر جدید توسط ایرلاین ها چگونه انجام می‌شود؟

در یونایتد ایرلاینز شخصی که این مسئولیت را به عهده دارد فردی به نام پاتریک کوئیل است که به همراه تیم 50 نفره اش مسیرهای جدید را بررسی می‌کند و سودآور بودن آن‌ها را می‌سنجد. برخی از نکاتی که برای انتخاب یک مسیر در نظر گرفته می‌شوند عبارت‌اند از: تعداد مسافران و مبلغی که حاضرند برای بلیط خارجی یا داخلی هواپیما بپردازند، رقابت، ناوگان و هزینه‌های اجرایی. مثلاً برای مسیری که ممکن است حداکثر 150 مسافر داشته باشد نمی‌توان یک بوئینگ 777 که ظرفیت آن 300 مسافر است را به پرواز خارجی یا داخلی درآورد.

 

لابی کردن

خیلی از ایرلاین ها حاضرند برای پشتیبانی از پروازهای جدید سرمایه‌گذاری‌های سنگینی انجام دهند. راه‌اندازی یک مسیر جدید پروازی همواره یک ریسک خیلی بزرگ از نظر مالی محسوب می‌شود و بستگی زیادی به رونق گردشگری و افرادی دارد که خواهان بلیط خارجی یا داخلی هواپیما در شهرهای مبدأ و مقصد هستند.

در روزهای اخیر چارلستون واقع در کارولینای جنوبی یک پرواز جدید که به وسیله بوئینگ 777 انجام می‌شد را تجربه کرد. مقصد این پرواز هیترو لندن بود. کنوانسیون محلی و اداره‌ی بازدیدکنندگان نقش بسیار پررنگی در لابی کردن این پرواز خارجی یا داخلی داشت که تأثیر زیادی نیز در جذب اروپایی‌ها برای دیدن از شهر چارلستون گذاشت.

همچنین شما میتوانید از بلیط هواپیما خارجی گوگل استفاده نمایید.

سالانه در سراسر جهان نشست‌های صنعتی برگزار می‌شود که در آن‌ها نمایندگانی ایرلاین های مختلف با فرودگاه‌های مقصد به گفت‌وگو می‌پردازند تا اضافه کردن خدمات جدید را بررسی کنند. این گفت‌وگوها کوتاه است چون نمایندگان باید به غرفه‌های مختلف سر بزنند و اطلاعاتی را درباره‌ی مسیرهای جدید پروازی کسب کنند.

 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار