پدر بازنشسته وقتی از نافرمانی‌های دو دخترش به تنگنا رسید در اقدامی عجیب دست به قتل خانوادگی زد.
کد خبر: ۸۰۸۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ 25 December 2019

به گزارش تابناک رضوی، عقربه‌ها ساعت ۷ صبح دوشنبه ۲ دی امسال را نشان می‌داد که پدری با صدای لرزان در تماس با ماموران کلانتری ۱۲۹ جامی از مرگ دو دختر جوانش خبر داد.

 

به این ترتیب گروهی از ماموران برای بررسی‌های ابتدایی در محل حاضر شدند و با حضور در خیابان آذربایجان هنگام ورود به ساختمان با جسد دو دختر ۱۹ و ۲۱ ساله در اتاق خواب روبه‌رو شدند که به گفته پدر خانواده دچار گازگرفتگی شده و به کام مرگ فرو رفته اند. در این مرحله ماموران مرگ مرموز دو دختر جوان را به بازپرس ویژه قتل گزارش کردند و خیلی زود گروهی از ماموران اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران همراه با تیم تشخیص هویت و پزشکی قانونی برای تحقیقات ویژه وارد عمل شدند.

 

 

مرگ مرموز

بررسی‌های ابتدایی حکایت از آن داشت که دختران جوان دچار گازگرفتگی نشده اند و گروهی از کارشناسان پزشکی قانونی که در صحنه جرم حضور داشتند در تحقیقات فنی و دقیق پی بردند که دو دختر جوان به خاطر خوردن تعداد زیادی قرص دیازپام به کام مرگ فرو رفته اند.

 

در ابتدا ماجرای خودکشی پیش روی کارآگاهان قرار گرفت، اما تحقیق از اهالی محل و همسایه‌ها حکایت از آن داشت که دو خواهر جوان هیچ مشکلی نداشتند و تنها اختلاف شان با پدر خانواده بوده است.

 

اعتراف به قتل

همین موضوع کافی بود تا کارآگاهان به سراغ پدر خانواده بروند و بازجویی‌های پلیسی را از او آغاز کنند. در پی این بازجویی‌ها این مرد خیلی زود در تناقض گویی هایش گرفتار شد و در نهایت تصمیم به اعتراف گرفت.

 

پدر خانواده در حالی که اشک می‌ریخت به ماموران گفت: کارمند بازنشسته هستم و زحمات زیادی برای بزرگ شدن فرزندانم کشیدم، اما دخترانم همیشه بیرون از خانه با دوستانشان سرگرم بودند و به خانه و خانواده اهمیت نمی‌دادند.

 

وی افزود: دخترانم با هم رفیق بودند و همیشه بیرون از خانه سرگرم خوشگذرانی بودند و در این مدت هرچه با آن‌ها صحبت می‌کردم که از مسیر خانواده شان خارج نشوند به نتیجه‌ای نرسیدم و رفتارهایشان دیگر مرا خسته کرده بود و هر شب با آن‌ها درگیری داشتم که دیگر طاقتم از سرکشی‌ها و نافرمانی‌های شان به سر رسید و تصمیم به انجام این کار گرفتم.

 

پدر دو قربانی جنایت خانوادگی گفت: خسته شده بودم و به علت این که دخترانم زیاد بیرون از خانه هستند با آن‌ها بحث کردم و در حالی که عصبانی بودم داخل نوشیدنی آن‌ها قرص دیازپام ریختم و فرزندانم پس از خوردن آن به کام مرگ فرو رفتند و صبح برای این که صحنه سازی کنم در تماس با پلیس ادعا کردم که آن‌ها دچار گازگرفتگی شدند.

 

بنا بر این گزارش، پدر این دو دختر برای تحقیقات بیشتر به دستور بازپرس پرونده در اختیار ماموران اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

 

تحلیل کارشناس

 

 

دختران نافرمان در یک قدمی بزهکاری

 

 

دکتر مصطفی اقلیما- آسیب شناس اجتماعی و رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی

دخترانی که در محیط خانواده ناسازگار هستند و پرخاشگری می‌کنند از جهات مختلف مورد تحلیل قرار می‌گیرند. برخی از این دختران به دلیل تغییر محیط زندگی و حضور در کلان شهرها و تحت تاثیر زندگی شهری و تطبیق نیافتن با فرهنگ آن جامعه دچار تزلزل می‌شوند و با خانواده خود در تنش و چالش به سر می‌برند که ممکن است تصمیمات آنی مانند فرار از خانه، ترک تحصیل و پیوستن به گروه‌های بزهکارانه بگیرند.

 

 

البته گروه همسالان نیز در بروز این پدیده تاثیر بسیاری دارد، چون کارکردهای خانواده ضعیف شده است و جامعه مانند گذشته برای خانواده ارزش قائل نیست فرزندان از یک سنی به بعد خود را مستقل از خانواده تصور می‌کنند و همین موضوع موجب می‌شود در نوجوانی و جوانی با خانواده درگیر چالش‌ها و تضادهایی شوند و تصمیم به نافرمانی و پرخاشگری بگیرند.

 

 

البته در این بین دختران تاثیرات منفی تری را به خانواده و جامعه تحمیل می‌کنند. کاهش ارتباط عاطفی دختران با والدین شان سبب می‌شود نظارت روی رفتار دختران کمتر شود و آن‌ها تحت تاثیر گروه دوستان مرتکب هر عمل غیراخلاقی شوند. با توجه به این که ارزش‌های خانواده کمرنگ‌تر شده و رنگ باخته است دختران نافرمان محصول جامعه‌ای هستند که برای خانواده هیچ ارزشی قائل نیستند و در اصل تربیت شان رها شده است. این دختران از نوع روابط درون خانوادگی بین پدر و مادر یاد می‌گیرند که نگاه شان به مسائل مثبت باشد یا منفی از این رو دختران نافرمان از نوع رابطه بین پدر و مادرشان نافرمانی و پرخاشگری را آموخته اند که از کانون خانواده فراری شده اند. از این رو رفتار و حرکات والدین، محیط و شرایط اجتماعی همگی در بروز این آسیب در بین دختران تاثیرگذار است.

 

منبع:روزنامه خراسان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار