۸۰ فعال صنعت حمل و نقل شهر دماوند طی آیینی با حضور مسئولان شهری و شهرستانی در فرهنگسرای کوثر این شهر با اهدا لوح قدردانی شدند.
کد خبر: ۸۰۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 23 December 2019

به گزارش تابناک تهران، علی شیوا، معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند روز یکشنبه در این مراسم  حمل و نقل را یکی از تاثیرگذارترین حوزه‌ها در سطح شهر دانست و اظهار داشت: دوشاخص مهم در حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی شهری برای داشتن شهری خوب حائز اهمیت است که این شاخص ها شامل امنیت و امکانات و سیستم حمل و نقل عمومی مناسب است.

معاون عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند فعالان حوزه حمل و نقل را قشر مظلوم جامعه دانست و گفت: کوچکترین افزایش قیمت در خدمات این قشر، به چشم می‌آید چراکه مخاطبان بهره بردار از این خدمات عمدتا افراد کم برخوردار جامعه هستند.

راه‌اندازی کارت‌های شهروندی و اجرای طرح پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی در دستور کار است

شهردار دماوند همچنین ضمن گرامیداشت روز ۲۶ آذر( روز حمل و نقل) اظهار داشت: حوزه حمل و نقل یک حوزه مهم، اساسی و کاربردی است و باید در شهر بیش از پیش به آن توجه شود که در این راستا شهرداری دماوند با تشکیل سازمان حمل و نقل و اختصاص بودجه، در توسعه این بخش می کوشید.

عباس صفری ادامه داد: ایستگاه های تاکسی و تاکسی ها از جمله مواردی هستند که در هویت بخشی به شهر نقش بسزایی ایفا می کنند چراکه اگر پایانه های مسافربری و تاکسی ها در شهر فعال و موثر باشند، دیگر بخش ها به ویژه در حوزه حمل و نقل نیز موفق خواهد بود.

شهردار دماوند با اشاره به توسعه و تقویت زیرساخت های بخش حمل و نقل توسط این نهاد شهری در سطح شهر، گفت: یکی از اقدامات شهرداری در این بخش، ایجاد ایستگاه تاکسی در میدان ۱۷ شهریور و کاهش بار ترافیک در اطراف میدان به دلیل استقرار تاکسی ها بود که می توان یک اقدام ارزشمند دانست.

صفری اجرای طرح پایش تصویری با هدف افزایش سطح ایمنی و کنترل ترافیک شهر را از دیگر اقدامات دانست و بیان داشت: درنظر داریم در راستای عدالت اجتماعی این طرح را در سطح شهر ارتقا دهیم و نظارت بیشتری بر کنترل ترافیک، پارکهای دوبل، مسافربرهای شخصی و دیگر تخلفات داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که امروز با افزایش آلودگی هوای تهران مواجه هستیم، آب و هوای خوب شهر دماوند برای همه ما یک نعمت است که اگر به مسئله ترافیک و محیط زیست شهری توجه نکنیم، در این شهر نیز شاهد آلودگی خواهیم بود.

این مقام مسئول خطاب به فعالان حوزه حمل و نقل نیز گفت: شما فقط وظیفه حمل و نقل مسافر را بر عهده ندارید بلکه بر هویت بخشی به شهر نیز موثر هستید این امر نقش بسزایی بر توسعه پایدار دارد.

شهردار دماوند افزود: هدف ما ایجاد اتحاد در حوزه حمل و نقل و شهرداری است و اگر این مهم بیش از پیش محقق شود، بسیاری از مشکلات و مطالبات نیز برطرف خواهد شد.

صفری همچنین در پایان از راه اندازی سامانه کیف الکترونیک شهروندی یا کارت شهروندی با هدف توسعه خدمات الکترونیک در حوزه حمل و نقل شهری دماوند خبر داد و گفت: یکی از اولویت های سازمان حمل و نقل پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی در سطح شهر است که علاوه بر آمار دقیق حساب و کتاب درآمد هر دستگاه تاکسی برای بهره بردار مربوطه، نگرانی های مربوط به همراه داشتن پول خرد برای پرداخت کرایه هم برای مسافرین و هم برای رانندگان حذف می شود.

حمیدرضا غلامرضازاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری دماوند نیز در این مراسم با اشاره به اجرای سامانه کیف الکترونیک شهروندی در دماوند، اظهار داشت: این سامانه یکی از ابزارهای مهم مدیریت پرداخت های خرد می باشد که به جهت یکپارچه سازی سیستم های پرداخت و ایجاد درآمد پایدار شهری محقق می شود.

وی با بیان اینکه این مهم در دستور کار است، ادامه داد: در این طراحی تعداد خودروهای عمومی لحاظ شده و دارای مزایایی همچون مدیریت پرداخت خرد به ویژه برای تاکسیداران و اجحاف حق مسافر و راننده، کارت اعتباری خرید اقساطی کالا، کارت شناسایی محدوده های مجاز مانند سرویس مدارس و قابلیت اتصال به سامانه مدیریت بحران شهری جهت هدایت اتوماتیک ترافیک و همچین امکان افزایش نرخ پرداخت براساس متغییرهای مانند بارندگی ترافیکی و ساعت کاری را فراهم می کند.  

این مسئول همچنین تعداد پروانه های صادر و تمدید شده سوخت دیزل مبتنی بر پیمایش را ۵۱۷ خودرو اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۱۶۹ پروانه منقضی شده که مالکان خودرو جهت تمدید می بایست به شهرداری و سازمان حمل و نقل مراجعه نمایند.

غلامرضازاده همچنین در خصوص ساماندهی سرویس های مدارس (سامانه سپند) از سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: هم اکنون ۱۹۴ خودرو در این سامانه ثبت نام نموده که از این تعداد، ۱۳۵ خودرو مجوز فعالیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار