کد خبر: ۸۰۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ 21 December 2019

به گزارش تابناک رضوی، عباسعلی کدخدایی با بیان این مطلب گفت: پس از بررسی‌ها در هیأت‌های نظارت و اعلام نتایج به هیأت مرکزی انتخابات، امیدواریم در موعد مقرر نتایج نهایی اعلام شود. در حوزه انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری، ۳۰۳ نفر ثبت نام کردند که بخشی از این تعداد، قبلا آزمون داده بودند، از این روی، ۲۷۲ تن برای آزمون کتبی دعوت شدند و از این تعداد ۲۲۱ تن در آزمون شرکت کردند.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس در هیات‌های اجرایی پایان یافت و نتایج آن نیز اعلام و ادامه رسیدگی در هیات‌های نظارت شورای نگهبان آغاز شده است.

 

 سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره زهرا عبدالمحمدی خبرنگار فقید فارس و ارائه گزارشی از روند تصویب و بررسی مصوبات مجلس اظهار کرد: طرح استفساریه بند ۲ ماده ۲ قانون مالیات مستقیم مغایر اصل ۷۳ قانون اساسی شناخته شده و برای اصلاح ارجاع داده شد.

 

وی افزود: لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری-صنعتی از نظر ما از سوی دولت بسیار تغییر کرده. به همین دلیل، اعضا آن را مغایر قانون اساسی دانستند؛ بنابراین، ما در شورا بر این باوریم که باید ایرادات این لایحه برطرف شود.

 

سخنگوی شورای نگهبان، با اشاره به تصویب چند اساسنامه در شورای نگهبان تصریح کرد: اساسنامه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از سوی شورای نگهبان دارای ایراداتی بود که اعضای شورا خواهان رفع ابهامات از آن شدند.

 

کدخدایی گفت: پس از بررسی‌ها در هیات‌های نظارت و اعلام نتایج به هیات مرکزی انتخابات، امیدواریم در موعد مقرر نتایج نهایی اعلام شود. کداخدایی گفت: پس از بررسی‌ها در هیات‌های نظارت و اعلام نتایج به هیات مرکزی انتخابات، امیدواریم در موعد مقرر نتایج نهایی اعلام شود.

 

وی افزود: در حوزه انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری، ۳۰۳ نفر ثبت نام کردند که بخشی از آنان قبلا آزمون داده بودند، از این روی، ۲۷۲ نفر برای آزمون کتبی دعوت شدند و از این تعداد ۲۲۱ تن در آزمون شرکت کردند.

 

سخنگوی شورای نگهبان گفت: پس از اعلام نتایج آزمون کتبی، داوطلبان برای آزمون شفاهی دعوت خواهند شد و پس از این مرحله، بررسی صلاحیت عمومی کاندیداهای انجام خواهد شد.

 

وی در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه چه زمانی دولت از اعتبار خارج می‌شود، تاکید کرد: هر موقع نیمی از وزرا تغییر کنند دولت نیازمند کسب رای اعتماد مجدد است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار