شهردار تبریز گفت:شهرداری با اختصاص بودجه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل خط یک مترو، اعتقاد خود به توسعه حمل و نقل عمومی ایمن، ارزان و پاک را به اثبات رسانده است.
کد خبر: ۸۰۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱ 18 December 2019

ایرج شهین باهر در همایش روز ملی حمل و نقل با بیان این مطلب اظهار کرد: مترو تبریز به اندازه صدها پروژه برای شهر هزینه داشته و ما به دنبال آن هستیم تا بخش اعظمی از این پروژه را تا پایان سال به اتمام برسانیم.

وی با اشاره بر لزوم تجهیز ناوگان اتوبوسرانی تصریح کرد: علاوه بر نوسازی و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی، شهرداری امسال ۶۰ مینی بوس خریداری کرده تا در مسیرهایی که اتوبوس با مسافر کم سرویس دهی می کند، از مینی بوس‌ها استفاده شود.

شهین باهر با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته بیش از ۱۰ برابر کشورهای در حال توسعه خیابان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در بزرگترین خیابان جهان شهر تورنتو کشور کانادا، پل و زیر گذری وجود ندارد و به جای آن از هر ۵۰۰ متر یک چهارراه و چراغ راهنمایی وجود دارد که مردم با احترام به حقوق یکدیگر تردد می کنند.

شهردار تبریز ادامه داد: در شهر استانبول نیز فرهنگ عمومی حاکم بر شهر به حدی رسیده که در حال برنامه ریزی برای برچیدن پل‌ها و زیر گذرها هستند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، وی تنها راهگشای روان سازی ترافیک در شهرها را آموزش عنوان کرده و یادآور شد: ما به جای اینکه هزینه های کلان برای تامین دوربین‌هایی کنیم که با آن بر مردم نظارت شود، با آموزش شهروندی و فرهنگ سازی می‌توانیم بخش بزرگی از مشکلاتمان را حل کرده و از اقداماتی نظیر نرده کشی خیابان‌ها جلوگیری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :