در تربیت بدنی آستان قدس رضوی؛
نشست تخصصی تدوین سند راهبردی ورزش بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، با حضور مسئولان نهادهای ورزشی و نمایندگان وزارت ورزش و جوانان، بسیج ورزشکاران، ستاد کل نیروهای مسلح در امور ورزش در مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی برگزار شد. 
کد خبر: ۸۰۶۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 16 December 2019

به گزارش تابناک رضوی، نشست جمع‌بندی تدوین سند راهبردی بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه ورزش با حضور نمایندگان ملی کارگروه تدوین سند نظام نوين ورزش و مدیران تربیت بدنی آستان قدس رضوی امروز، 23 آذرماه در محل این مجموعه ورزشی برگزار شد و تا فردا ادامه می‌یابد.  

 

علیرضا صفارزاده، رئیس هیأت مدیره تربیت بدنی آستان قدس رضوی و مسئول این کارگروه با بیان توضیحاتی از نحوه شکل‌گیری و اهداف آن گفت: بیانیه گام دوم انقلاب از مهمترین سندهای بالادستی در پیشرفت همه جانبه کشور است و کارگروه تدوین سند راهبردی در حوزه ورزش بر اساس این بیانیه در پی نهادینه‌سازی ارزش‌ها و بهره‌برداری از دستاوردهای چهل ساله ورزش شکل گرفته است. 

وی با بیان اینکه این کارگروه از شش ماه قبل آغاز به کار کرده است، افزود: وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی این کارگروه و نمایندگانی از دیگر نهادها از جمله نیروهای مسلح، معاونت فرهنگی سپاه، دانشگاه آزاد اسلامی، شماری از رؤسای فدراسیون‌ها، تربیت بدنی بسیج و در تدوین و عملیاتی کردن این سند ملی سهم دارند. 

نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، استخراج مفاد مورد استفاده در زمینه ورزش از بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب و تطبیق آن با فعالیت‎های نهادهای ورزشی به منظور بهره‌برداری در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان ورزش کشور را جهت اصلی حرکت این کارگروه برشمرد و مخاطب آن را همه اقشار جامعه دانست. 

به گفته وی، دستاوردهای کم نظیر ورزش کشور طی چهل سال بعد از پیروی انقلاب، استخراج اشتباهات و اشکالات عملکرد چهل ساله ورزش و نیز بازشناسی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالاقوه ورزش کشور از جمله اهم اهداف پیگیری شده طی جلسات برگزار شده تاکنون بوده است. 

صفارزاده تأکید کرد: ساختار و اهداف اخلاقی، تربیتی و معنوی مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی به عنوان یکی از اعضای کارگروه تدوین این سند راهبردی، به سهم خود در تدوین خط‌مشی این سند نقش دارد و طی این نشست دو روزه در مشهد بر روی راهبردها و توصیه‌های آینده ورزش تمرکز می‌کنیم.   

هستند. 

وی ادامه داد: این راهبردها در 8 محور اصلی در زوایایی چون ورزش همگانی، ورزش قهرمانی، ورزش حرفه‌ای، ورزش تربیتی، ورزش بانوان و نیز زیرساخت‌ها و منابع ورزشی مورد بررسی و جاری خواهد شد. 

 

اخلاق، معنویت، فرهنگ؛ در همه ارکان ورزش 

مهرعلی باران‌چشمه هم به عنوان مشاور رئیس ستاد نیروهای مسلح در امور ورزش و از مسئولان این کارگروه بیان کرد: چشم‌انداز این کارگروه پس از تدوین و اجرای آن در حوزه ورزش کشورمان، در همه عرصه‌های ورزش همگانی، ورزش قهرمانی، ورزش حرفه‌ای، ورزش تربیتی و ورزش بانوان در جایگاه سه کشور اول آسیا قرار بگیریم و جزء 10 کشور نخست جهان باشیم. 

وی با دشوار خواندن مسیر اجرای این هدف، اضافه کرد: با نگاه به تجارب و دستاوردهای چهل ساله کشورمان می‌بینیم که هر جا که مردم و جوانان ما خواسته‌اند، توانسته‌اند از پس هر کاری بربیایند که پیشرفت‌های حوزه علمی و تسلیحاتی از نمونه‌های بارز این صرف کردن فعل خواستن هستند. 

باران‌چشمه با تاکید بر هم‌افزایی و مشارکت همه نهادها و سازمان‌ها در مسیر تدوین و عملیاتی کردن این هدف گفت:  پس از تکمیل تدوین سند راهبردی ورزش، جهت بررسی و تصویب نهایی به شورای وزارت ورزش ارائه می‌شود تا پس از اعمال نظر همه اعضا و تعیین برنامه‌های عملیاتی آن به صورت بخشنامه قانونی به متولیان نهادها و سازمان‌های ورزشی کل کشور ابلاغ شود.  

به گفته عضو هیأت رئیسه شورای جهانی سیزم، برجسته‌ترین هدف‌گذاری این کارگروه برگرفته از بیانات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب، ساری و جاری کردن اخلاق، معنویت و فرهنگ در همه ارکان ورزش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار