ایسنا/کرمانشاه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از وجود ۱.۵ میلیون کاربر اینترنت در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۰۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 15 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،شهریار بهنیا با اشاره به وجود 666 هزار تلفن ثابت نصب شده در استان، گفت: از این تعداد 517 هزار شماره فعال است و این یعنی 150 هزار تلفن ثابت مازاد در استان داریم.

وی افزود: در حال حاضر هر فردی که در استان تقاضای تلفن ثابت داشته باشد، با پرداخت 20 هزار تومان نهایتا ظرف 45 روز اشتراک خود را دریافت می کند.

بهنیا خاطرنشان کرد: مدت زمان نصب در بسیاری نقاط استان به روز است، یعنی با درخواست مشترک برای تلفن ثابت نهایتا ظرف دو تا سه روز کار نصب تلفن ثابت انجام می‌شود، اما در برخی نقاط استان که محدودیت امکانات و تجهیزات وجود دارد، این کار حداکثر 45 روز زمان می برد.

وی یاد آور شد: در حال حاضر 456 مرکز روستایی تلفن ثابت در استان فعال است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به وجود 3.5 میلیون تلفن همراه منصوبه در استان، گفت: از این تعداد دو میلیون و 700 هزار سیم کارت فعال است وبا وجود این تعداد سیم کارت فعال، ضریب نفوذ تلفن همراه در استان، 138 درصد است.

وی افزود: در استان برخی افراد بیش از یک سیم کارت دارند و حتی افرادی داریم که هشت سیم کارت فعال دارند.

بهنیا با اشاره به وجود 2615 سایت تلفن همراه در استان، گفت: از این تعداد 1800 سایت 2G و 3G بوده و بیش از 800 سایت 4G هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به وجود 8245 کیلومتر فیبر نوری در استان گفت: از این میزان 2300 کیلومتر مربوط به فیبر نوری شهری بوده، 1800 کیلومتر فیبر نوری بین شهری و 1500 کیلومتر نیز فیبرنوری روستایی است، همچنین بیش از 2500 کیلومتر فیبر نوری شبکه زیرساخت داریم که ارتباطات بین الملل را برقرار می کنند.

وی با اشاره به وجود 27 مسیر فیبر نوری در سطح استان گفت: در سفر وزیر ارتباطات به استان 15 مسیر جدید فیبر نوری به طول 865 کیلومتر را درخواست داده بودیم که خوشبختانه موافقت شد و راه اندازی این مسیرها تاثیر بسیاری در پایداری ارتباطات استان داشت.

بهنیا در ادامه با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه تا سال 1400 باید 80 درصد روستاهای استان به یکی از سه خدمت تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت مجهز شوند، گفت: خوشبختانه در حال حاضر تمام روستاهای استان (بیش از 2500 روستا) تلفن ثابت دارند و 1640 روستای استان دارای پوشش تلفن همراه هستند.

وی افزود: همچنین بیش از 1400 روستای استان از اینترنت پرسرعت برخوردارند.

بهنیا با اشاره به سرمایه گذاری های خوب چند سال اخیر در حوزه ICT استان گفت: در چند سال گذشته بیش از 1200 میلیارد تومان در قالب پنج هزار پروژه در حوزه ICT استان سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: طی سالهای گذشته پیشرفت خوبی در حوزه ICT استان داشته ایم، بطوری که در حال حاضر تمام شهرهای استان تحت پوشش 3G و 4G قرار دارند و پهنای باند استان طی چند سال اخیر 100 برابر شده است.

به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه هم اکنون 1.5 میلیون کاربر اینترنت در استان فعال است.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار