کد خبر: ۸۰۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 13 December 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛رئیس پلیس فتا استان ایلام با اشاره به شناسایی عامل انتشار عکس‌های خصوصی در یک پرونده گفت: فیلم‌ها و تصاویر خصوصی و خانوادگی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید چرا که در صورت دسترسی افراد فرصت طلب امکان سوء استفاده از آن‌ها وجود دارد.

سرهنگ «علی جمالی» اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان خانم ۲۵ ساله ایلامی به این پلیس و طرح شکایت با این موضوع که از طرف شخص یا اشخاصی در شبکه‌های اجتماعی برای وی مزاحمت و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی شده، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد.

وی با بیان اینکه  پس از اخذ اظهارات اولیه از شاکی، با هماهنگی مراجع قضایی موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت، گفت: کارشناسان پلیس فتا موفق شدند با انجام یک عملیات سایبری و اقدامات فنی و تخصصی متهم را شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا ادامه داد: متهم پرونده که خواستگار سابق شاکی بوده، در مدتی که به بهانه ازدواج با وی ارتباط داشته، با جلب اعتماد وی به تصاویر و فیلم‌های خصوصی شاکی دسترسی پیداکرده است و پس از اینکه از طرف خانواده شاکی با ازدواج آن‌ها مخالف می‌شود، متأسفانه جهت تسویه حساب شخصی اقدام به تهدید انتشار تصاویر خصوصی کرده است.

جمالی با اعلام اینکه، متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی داده شد، به شهروندان توصیه کرد: فیلم‌ها و تصاویر خصوصی و خانوادگی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید چرا که در صورت دسترسی افراد فرصت طلب امکان سوء استفاده از آن‌ها وجود دارد.

وی گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir به همکاران ما اطلاع دهند./ع

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار