رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی:
رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی بزرگترین برند ایرانیان را در کیفیت میزبانی شایسته از مهمانان داخلی و خارجی دانست.
کد خبر: ۸۰۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶ 12 December 2019

به گزارش تابناک رضوی، محمدحسین روشنک در مراسم تجلیل از ۱۰۰ برند شاخص استانی و کشوری مشهد که در راستای پیش نشست‌های ششمین اجلاس ملی و بین‌المللی میزبانی ایرانی اسلامی که به میزبانی رستوران مهستان برگزار شد، اظهار داشت: در ۵۰ سال اخیر بسیاری از واقعیت‌ها در کشور ما همچون برند ناشناخته باقی مانده‌ و به‌خوبی معرفی نشده است و معتقدیم که تولید و خدمات باید مکمل هم باشند و اگر تولیدمان خوب نباشد، خدماتمان هم مشتری‌پسند نیست.

وی با اشاره به اینکه سابقه برند در کشور ما به دوران قبل انقلاب برمی‌گردد، اما به دلیل دوران کوپنی‌ای که پس از انقلاب در کشور شکل گرفت تمامی برندها از بین رفت، افزود: برند پس کنار گذاشته‌شدن کوپن در دو دهه قبل توسط مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مجدد احیاء شد و در چرخه تولید و مصرف مطرح شد و در برندهای مختلف باید اول به کیفیت محصول نگاه شود و اگر این مهم مطلوب نباشد هرچه‌قدر هم که تبلیغ کنیم اثرپذیری لازم را ندارد و در گام بعد نیز باید هزینه‌کرد درست و اصولی داشته باشیم و بزرگترین برند ایرانیان در کیفیت میزبانی شایسته از مهمانان داخلی و خارجی است.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برند در میان ۲۵ درصد از جمعیت کشور از جایگاه ویژه و در ۷۵ درصد مابقی از جایگاه‌ مطلوب برخوردار است؛ در سطح استان برندهای غذایی شاخص بسیار زیادی داریم که یک نمونه آن شیشلیک شاندیز بوده که ثبت جهانی هم شده است.

روشنک رمز موفقیت تولیدکنندگان و صاحبان برند را در همراهی و همکاری مسئولان در مسیر برداشتن موانع بر سر آنان دانست و گفت: باید صاحبان کارخانه‌ها به سمت همکاری با برندهای تجاری سوق دهیم و در این مسیر باید وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز حمایت‌های لازم را از هر دو گروه داشته باشد و باید به‌گونه‌ای عمل کند که در هر دو حوزه تولید کارخانه و برون‌سپاری  تولید عملکردی موفق از سوی تولیدکنندگان و صاحبان برند داشته باشیم.

*اقدامات برندگونه در ایران باید پررنگ‌تر از سایر کشورها باشد

در این مراسم محسن شرکا، رئیس کانون کارفرمایان خراسان رضوی، تصریح کرد: برند و سرمایه یک زنجیره اقتصادی متصل به هم در مسیر مشتری‌مداری و ارائه خدمات مطلوب، شایسته و ایده‌آل هستند و هرگز جدای از هم نیستند و برندی موفق است که برای مطرح‌شدنش سرمایه‌گذاری خوبی شده باشد.

وی تاکید کرد: زشتی‌ها موجب تخریب و کاهش ارزش و اعتبار برند می‌شوند و به‌طور مثال در کشور هندوستان که بیش از ۸۰۰ نوع خدمت برندی دارد و قطعاً در ایران هم که بهترین میزبانی را در جهان دارد باید اینگونه اقدامات برندگونه پررنگ‌تر از سایر کشورها باشد و نباید با یک اقدام نادرست و ناپسند کل اعتبارها و برندها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

رئیس کانون کارفرمایان خراسان رضوی ضمن انتقاد از رفتارهای ناپسند اخیر در کشور به واسطه افزایش ۳ برابری قیمت بنزین، بیان کرد: ایرانیان در تاب‌آوری رتبه یک جهان را دارند و با افزایش ۲۰۰ درصدی نرخ بنزین انواع پیام‌ها و کاریکاتورهای تمسخرگونه ساخته می‌شود که هرگز زیبنده و پسندیده نبوده و نیست، گرچه ما انتقادات بسیار به مسئولان درباره تصمیم اخذ شده در شرایط سخت اقتصادی داریم، اما انجام اینگونه حرکات ناشایست را هم که در شان ایرانیان نبوده و نیست تایید نمی‌کنیم.

*صنعت هتلداری در ایران برندی موفق با کیفیتی جهانی است

در بخش دیگری از این مراسم محمد قانعی، رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی، گفت: برندسازی در حرفه‌های مختلف یک هنر است و یکی از این حوزه‌ها در صنعت هتلداری است و در سطح کشور در برخی صنایع مانند پزشکی، هواپیمایی، ریلی و غیره باید ساختارهای غلط را اصلاح کنیم، اما در صنعت هتلداری موضوعات درجه‌بندی و استانداردسازی یک تا ۵ ستاره را داریم و برخی اخبار در رابطه هتل‌های ۶ و ۷ ستاره صحت ندارد و در انجمن جهانی هتلداری بالاترین عدد در کیفیت ۵ است.

وی افزود: در برندهای هتلداری خدماتی همچون کیفیت میزبانی، اقامت، غذا، ایمنی و بهداشت همواره مطرح است و هرکدام از این ۵ مهم به‌ویژه دو مورد آخر با نقص همراه باشد کل کیفیت آن مجموعه را تحت‌الشعاع قرار داده و زیر سوال می‌برد.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی با بیان اینکه هتل به تنهایی یک برند بوده و هست، خاطرنشان کرد: بی‌شک می‌توانیم با میزبانی درست و شایسته خودمان را به عنوان یک برند موفق معرفی نماییم و ۵ شاخصه صنعت هتلداری باید در مسیر برندشدن آن مجموعه کامل بوده و عملکردی بی‌نقص داشته باشند.

*مشهد جزو ۳ شهر برتر کشور در حوزه برند و برندینگ است

همچنین علی مختاری، دبیر برگزاری اجلاس ملی و بین‌المللی میزبانی ایرانی اسلامی، اظهار داشت: مشهد جزو ۳ شهر برتر کشور در حوزه برند و برندینگ بوده و شهرهای اصفهان و شیراز نیز از جمله دیگر شهرهای شاخص ایران در این حوزه هستند.

وی با اشاره به اینکه در صنایع و اصناف مرتبط با ردینگ با واژه مهمان را جایگزین واژه مشتری نموده و از ادبیاتی محترمانه‌تر استفاده نماییم، بیان کرد: در این نوع صنایع و صنوف کیفیت خدمات باید مطلوب‌تر از سایر صنایع و صنوف باشد و نباید با اقدامی نادرست موجب کاهش کیفیت در خدمات بشویم.

دبیر برگزاری اجلاس ملی و بین‌المللی میزبانی ایرانی اسلامی افزود: طبق آمار یونیدو ۷۰ درصد اقتصاد دنیا در حوزه خدمات و ۳۰ درصد در حوزه تولید بوده و در شهرهایی همچون مشهد هم که رنگ و بوی زیارتی و سیاحتی دارد هم همین آمار صدق می‌کند.

در پایان این مراسم امیر دانایی قهرمان ۲۰ کوهنوردی به عنوان سفیر ششمین اجلاس ملی و بین‌المللی میزبانی ایرانی معرفی شد و برندهای حاضر نیز قول حمایت لازم از این قهرمان ملی و بین‌المللی را در مسیر فتح ۷ قله بام دنیا دادند؛ دانایی در هر فتح پرچم‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران، اجلاس ملی و بین‌المللی میزبانی ایرانی اسلامی و برندهای برتر این رویداد به اهتزاز در می‌آید؛ در گام نخست با سفر به اروپا در اوایل آبان ماه ۹۸ بام روسیه را فتح کرد و در گام بعد نیز در اواخر آذر ماه امسال با سفر به آمریکای جنوبی بام آرژانتین را فتح خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار