اخراج و استعفای مربیان، چاشنی هفته چهاردهم لیگ برتر
هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران از امروز (دوشنبه) برگزار می‌شود و تیم‌های مدعی سپاهان، شهر خودرو و استقلال به مصاف حریفان‌شان می‌روند.
کد خبر: ۸۰۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴ 09 December 2019

 هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران امروز (دوشنبه) با انجام پنج بازی آغاز می‌شود. از ۵ بازی امروز چهار مسابقه تحت‌الشعاع جدایی قطعی یا احتمالی سرمربیان تیم‌هاست. دنیزلی از تراکتور جدا شد، کمالوند به دلیل مشکلات مالی اعلام کرده بعد از پایان نیم فصل از پارس جنوبی جدا می‌شود، منصوریان به علت کسب نتایج ضعیف خطر اخراج را بیش از هر زمانی احساس می‌کند و آندره‌آ استراماچونی هم قرارداد خود با استقلال تهران را به‌طور یکطرفه فسخ کرده است.

شهر خودرو- سپاهان؛ ورزشگاه امام رضا(ع)، ساعت ۱۴:۳۰
مهم‌ترین دیدار هفته بین تیم‌های دوم و سوم لیگ انجام می‌شود. سپاهان و شهر خودرو با ۲۴ و ۲۳ امتیاز در رده‌های دوم و سوم جدول حضور دارند. شهر خودرو هفته گذشته برابر استقلال با نتیجه یک بر صفر تن به شکست داد تا آبی‌ها به جای آن‌ها به صدر برسند. گل‌محمدی، سرمربی شهر خودرو در نشست خبری قبل از آن بازی، سه هفته پایانی تیمش را به یک تونل وحشت تشبیه کرد. تیم او در قدم اول ناکام ماند و باید دید در دو هفته پایانی می‌توانند در جمع مدعیان باقی بمانند یا خیر.

از طرفی سپاهان هم بعد از تساوی برابر استقلال در خانه، برابر نساجی هم متوقف شد تا آن‌ها هم راه رسیدن به صدر را برای استقلالی‌ها هموار کنند. در بازی برابر نساجی هر دو تیم به داوری شدیدا معترض بودند و قلعه نویی، سرمربی سپاهان هم در نشست خبری به این موضوع اشاره کرد. نایب قهرمان فصل پیش که هوادارانش در این فصل چیزی به جز قهرمانی نمی‌خواهند مصدومان زیادی دارد و همین مساله کار آن ها را برابر رقیب قدرتمندشان سخت‌تر می‌کند.

ماشین سازی تبریز- تراکتور؛ ورزشگاه بنیان دیزل، ساعت ۱۵:۱۵
داربی تبریز حالا تحت الشعاع جدایی مصطفی دنیزلی، از تیم تراکتور قرار گرفته است. تیمی که با جذب بازیکنان خارجی و ستاره‌های زیاد در ابتدای فصل نتایج خوبی گرفت و شکست ناپذیر بود، سه هفته متوالی در لیگ برابر صنعت نفت، استقلال و سپاهان شکست خورد، دو بازی‌اش به تعویق افتاد و در مسابقه آخر هم برابر تیم قعرنشین جدول یعنی شاهین به تساوی رضایت داد تا کار به تغییر سرمربی برسد. تراکتوری‌ها فعلا با احد شیخ لاری تمرین می‌کنند و اگر دو بازی عقب افتاده خود را ببرند می‌توانند باز هم به جمع مدعیان اضافه شوند. این روزها شایعاتی درباره سرمربی بعدی قرمزهای تبریز شنیده می‌شود. از علی دایی که خبرش خیلی زود تکذیب شد تا برانکو که فصل پیش هم از زنونی، مالک این تیم پیشنهاد داشت.

دیگر تیم تبریزی پنج هفته متوالی است که شکست نخورده و در رده نهم قرار دارد. اختلاف آن‌ها با رقیب‌شان فقط دو امتیاز است و اگر پیروز بازی فردا باشند می‌توانند موقتا از تراکتور در جدول پیشی بگیرند.

سرمربی ماشین سازی درباره وضعیت تراکتور بعد از رفتن دنیزلی هم گفته است: من نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم اما آروزی بهترین‌ها برای تراکتور را دارم. من در تراکتور بودم و همیشه دوست داشتم تیمم موفق باشد. الان هم سرمربی ماشین‌سازی هستم و امیدوارم هر تصمیمی که مسوولان می‌گیرند به نفع دو تیم باشد.

فولاد- پارس جنوبی جم؛ ورزشگاه شهدای فولاد، ساعت ۱۶:۳۵
جواد نکونام، سرمربی فولاد از اول فصل بارها به بودجه کم تیمش نسبت به تیم‌های مدعی اشاره کرده و گفته است قول قهرمانی یا کسب سهمیه نمی‌دهد. او در نشست خبری قبل از این بازی هم این حرف‌ها را تکرار کرد اما وعده داد او و بازیکنانش برای رسیدن به این موفقیت‌ها همه تلاش‌شان را به کار می‌برند. فولاد بعد از شکست در اولین هفته لیگ دیگر شکست نخورد تا این که برابر پرسپولیس و ذوب آهن در دو هفته متوالی بازی را واگذار کرد. با این حال آن‌ها تا این‌جا ۲۰ امتیاز کسب کرده‌اند و می‌توانند با ادامه همین روند نیم فصل اول را در جایگاه خوبی به پایان برسانند.

حریف فولاد، یعنی پارس جنوبی جم، طبق گفته مربی‌شان تا آخرین ساعات شنبه شب معلوم نبود که برای این بازی به اهواز سفر کنند یا خیر. مشکلات پارس به قدری زیاد است که بازیکنان این تیم برای دوش گرفتن بعد از تمرین هم آسایش ندارند چرا که آب خوابگاه‌شان قطع شده بود. با این حال آن‌ها برای این بازی به اهواز سفر کردند اما کمالوند، سرمربی این تیم اعلام کرده است که فقط دو بازی آخر نیم فصل اول در این تیم می‌ماند. دو نماینده استان بوشهر یعنی پارس جنوبی و شاهین شهرداری وضعیت‌ بدی در لیگ دارند و حتی اگر امتیازات این دو تیم جمع شود باز هم با ۱۵ امتیاز در رده دهم قرار می‌گیرند.

ذوب آهن- نساجی؛ ورزشگاه فولادشهر، ساعت ۱۷:۳۰

سندروم کسب نتایج ضعیف در نیم فصل اول باز هم گریبان ذوب آهن را گرفت تا سبزپوشان اصفهانی فصل بدی را تا این‌جا پشت سر بگذارند. کسب نتایج ضعیف منصوریان با ذوب آهن باعث شد چند هفته قبل مدیران باشگاه به اخراج منصوریان فکر کنند اما مخالفت بعضی از اعضای هیات مدیره و هم‌چنین رقم بالای قرارداد منصوریان باعث شد بار دیگر حداقل تا نیم فصل به او اعتماد کنند اما احمد جمشیدی، سخنگوی ذوب آهن اعلام کرده است که اگر این تیم در دو بازی آینده برنده نشود مربی دیگری را جانشین منصوریان می کنند. برای تیمی که در ۱۳ هفته فقط دو برد کسب کرده، کسب این تعداد پیروزی در دو هفته بسیار مشکل به نظر می رسد.

نساجی با رضا مهاجری فصل بسیار سختی را پشت سر گذاشته است. مهاجری تا همین دو هفته پیش نمی‌توانست از بعضی بازیکنانی که در این فصل به این تیم اضافه شدند به خاطر بدهی‌های مالی، استفاده کند. با این حال هواداران نساجی از نحوه بازی این تیم راضی هستند و به اعتقاد کارشناسان نساجی می‌توانست جایگاه بهتری را در جدول برای خودش دست و پا کند. یکی از مشکلات اصلی این تیم اختلاف دو مالکش یعنی فرهاد صنیعی‌فر و رضا حدادیان است که سر جزیی‌ترین مسائل هم گویا توافق نظر ندارند. کار به جایی رسید که مهاجری هم در نشست خبری به این موضوع اشاره و ابراز امیدواری کرد که این مشکل به سرعت برطرف شود.

پیکان- استقلال؛ ورزشگاه شهدای شهر قدس، ساعت ۱۷:۳۰
استقلال بعد از شکست در داربی دیگر نباخت. آن‌ها در مجموع بازی‌های لیگ جام حذفی ۹ پیروزی و دو تساوی به دست آوردند. عملکرد کم نظیر آبی‌ها در لیگ که آن‌ها را بعد از چند سال به صدر جدول رساند هواداران این تیم را خوشحال کرده است اما مشکلات مالی باشگاه خیلی زود آن‌ها را نگران کرد. استراماچونی، سرمربی استقلالی‌ها از چند هفته قبل درباره وضعیت مالی هشدار داده بود. او در تمرین دو روز پیش تیمش با لباس شخصی حاضر شد تا فتحی، مدیرعامل باشگاه نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد. او گفت که استراماچونی بارها به شرایط تیم اعتراض کرده اما تیم را رها نکرده است. ولی بعد از این صحبت‌ها استراماچونی در تمرین روز گذشته تیمش شرکت نکرد تا شایعات جدایی او پررنگ‌تر شود. البته باز هم فتحی به بازیکنان اعلام کرد این مشکل به‌زودی رفع می‌شود؛ اما شب گذشته استراماچونی با فسخ یکطرفه قراردادش اعلام کرد که دیگر در باشگاه استقلال نمی‌ماند. با توجه به این موضوع، هنوز معلوم نیست امروز چه کسی روز نیمکت استقلال می‌نشیند. هواداران استقلال مدت‌هاست که به عملکرد مدیرعامل این باشگاه معترض‌اند و اگر استراماچونی از این تیم جدا شود این اعتراضات به اوج خودش می‌رسد. آبی‌ها برای این مسابقه علاوه سیاوش یزدانی مصدوم، شیخ دیاباته، گلزن این روزهای‌شان را هم به دلیل محرومیت در اختیار ندارند. البته فرشید باقری ممکن است به این بازی برسد.

حریف استقلال یعنی پیکان در این فصل عملکرد پر فراز و نشیبی داشته است. به اعتقاد فرکی، سرمربی این تیم، آن‌ها خیلی خوب بازی می‌کنند اما اشتباهات فردی به‌خصوص در خط دفاعی باعث شده نتوانند امتیازات لازم را کسب کنند. آن‌ها تا این‌جای کار ۱۸ بار دروازه حریفان را باز کرده‌اند که این آمار بعد از خط حمله استقلال در رتبه بهترین عملکرد یک تیم لیگ برتری در خط حمله است. البته ۱۸ گل خورده این تیم هم لقب بدترین خط دفاعی لیگ را به پیکانی‌ها اختصاص داده است.

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار