رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: باید به سمت آموزش اجباری شنا و نجات غریق برای رده‌های سنی پایه در کشور پیش برویم.
کد خبر: ۸۰۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 09 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،ایلخان نوری در مجمع انتخابات ریاست هیات نجات غریق استان کرمانشاه برگزار شد، برلزوم توسعه شنا و نجات غریق در کشور تاکید کرد و گفت: امروزه اکثر کشورهای دنیا به سمتی می‌روند که برخی از رشته‌ها همانند شنا و نجات غریق را برای رده‌های سنی پایه و کودکانشان اجباری می‌کنند و ما نیز باید به این سمت برویم.

وی تصریح کرد: دستیابی به این هدف قطعا با کمک و همراهی آموزش و پرورش میسر خواهد بود. ما هم درحال حاضر با این نهاد تعامل خوبی داریم، اما در شهرستان‌ها باید این تعاملات را بیشتر و از امکانات آموزش و پرورش برای توسعه رشته خود استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی همچنین به نزدیکی دو رشته شنا و نجات غریق به هم اشاره کرد و افزود: هیات‌های نجات غریق 28 استان از 31 استان کشور ارتباط و تعامل بسیار نزدیکی با هیات‌های شنا دارند، اما متاسفانه در چند استان حواشی و اختلافاتی بین این هیات‌ها ایجاد شده که باید برطرف شود.

وی اضافه کرد: شنا و نجات غریق و غواصی رشته‌های مکمل هم هستند، چرا که هر شناگری نجات غریق می‌شود و هر نجات غریقی مسلط به شنا کردن است، برای همین اگر بتوانیم هیات‌های استانی این رشته‌ها را به هم نزدیک کنیم، قدرت ورزش‌های آبی در کشور افزایش پیدا می‌کند.

نوری در ادامه پرورش نیروهای متخصص، نظارت بر اماکن آبی و نجات جان انسان‌ها را از اصلی‌ترین وظایف فدراسیون نجات غریق در کشور دانست و گفت: در مرحله بعدی این اولویت‌ها، باید بُعد قهرمانی را مورد تاکید قرار دهیم.

وی در ادامه به جایگاه خوب نجات غریق و غواصی کرمانشاه در سطح کشور اشاره کرد و گفت: این استان هم در بحث مدرسان این رشته و هم در بحث قهرمانی ظرفیت‌های بالایی در کشور دارد.

رئیس فدراسیون نجات غریق همچنین با اشاره به انتخاب اولین زن رئیس هیات نجات غریق کشور در کرمانشاه، عنوان کرد: امیدوارم جامعه نجات غریق استان کرمانشاه برای پیشبرد اهداف این هیات با رئیس جدید آن همدلی و همراهی داشته باشند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار